Bu arada, Hollanda'da ve Belçika'nın kuzeyinde Flanders, desem, genel olarak ekşi maya ve ekşi mayaya dayalı ekşi maya diyorlar:
desembrood (ekşi maya ekmeği),
natuurdesem (doğal ekşi hamur, yani maya ile değil, benekli fermente bir hamurdan),
zuurdesem (ekşi maya, yani maya hamuru değil, ekşi hamur hamuru)
Doğru, mümkün olduğunca doğal beslenme için savaşçıların çabaları sayesinde - 20. yüzyılın ikinci yarısında Japon makrobiyotik ve yeni çağ vejeteryan - ekmekte kabuklu tam gıdalar ve tam tahıllar için modern hareket - desem kelimesi başladı basit öğütülmüş buğday unundan veya yemden veya dağılmış buğday tanelerinden pişirmek için tam buğday üzerinde ekşi hamurları belirtmek için.
Şu anda Batı'da popüler olan desemlerin özelliği, aşırı derecede soğuk olmaları ve sıkı kumaş torbalarda kundaklanmış olmaları, bir ip ile sıkılmış olmaları, böylece ekşi hamur hamurunun İtalyan ekşi mayası bigi gibi hacimce büyümemesidir.
Desem, polbyanny desem - kremalı elma-vanilya için elma şarabı ve calvados, elma, hafif konyak alkollü aroması ile karakterizedir. Tarif etmek zor, yeşil elma kabuğu ve kremsi lor kokusu, desemde mayalanan mayanın eşsiz kokusu - aroma 2,3 metilbulil asetat ... Anında tanınır çünkü desem olduğu anı verir. hazır.
Doku torbasının şişirilmesi ve sıkılığı, içindeki desemin aktivitesini yargılamak için kullanılır. Torba sıkı ve inatçı ise desem olgunlaşmış ve aktiftir ve kullanılabilir. Ve eğer gevşekse, o zaman desem tüm yiyecekleri yedi, sakinleşti ve uykuya daldı, sonra hamuru veya ekmek hamurunu fermente etmek için kullanmadan önce etkinleştirilmesi gerekiyor.
Desemler soğuk mayalardır, 10-18C'de düşük sıcaklıklarda tahıl veya tahıl karışımından suyla çıkarılır. 16-21 ° C'de fermente edilirler (beslenir ve olgunlaşmalarına izin verilir, pişirilmeye hazırlanır). Ve 4C'de depolanırlar (3-7 gün, sonra tekrar beslenmeleri gerekir, 16-21C'de tazelenirler). Ve her türlü buğdayın üzerindeki ekşi hamurları içerir - normal fırıncılık, kavuzlu ekmek, camute vb. Buğday ve kılçıksız buğday en çok Avrupa'da popülerdir.
Desemde mayalama mayası toplam mikrofloranın% 2'sini oluşturur. Desem starter kültürün gramında 15 milyon maya hücresi ve 750 milyon laktik asit bakteri hücresi vardır. Desem çalışmaları, bunların 44 farklı maya suşu içerdiğini göstermiştir. Hepsi ekmek mayası türüne (S. cerevisciae) aittir.
Desemdeki bakteri ve mayaların çoğalmasını ve aktivitesini etkileyen çeşitli faktörler, bunlar dış ve iç faktörler olarak gruplandırılabilir.
• Dış faktörler.
- Ekşi hamur ve hamur sıcaklığı.
- Ekşi maya ve hamurdaki oksijen içeriği (yoğurma, yoğurma).
- Ekşi maya ve hamurdaki laktik asidin asetik asite oranı (= fermantasyon sıcaklığı ve hamur nemi)
• İç faktörler.
- Besin maddeleri (= un derecesi, tarifte pişirme katkı maddeleri)
- рH
- Hamurun tampon kapasitesi (= unun kül içeriği)
- Başlangıç kültürünün nem içeriği
- Tuz
Ultra saf veya yeni başlayanlar için en kolay form - bir şişede veya bir çantada dezem - hem Avrupa'da hem de Amerika'da satın alınabilir.
Biraz tarih.Gevert, fırıncılar için en zor ekmeğin, taze öğütülmüş buğday unundan yapılan buğday ekmeğinin Belçikalı fırıncısıydı. Savaştan sonra ailesinin tahliye edildiği Fransa'dan döndü ve Ghent'teki fırınında çılgınca lezzetli bir siyah buğday ekmeği pişirmek için bir yöntem icat etti. Böyle bir ekmek için, bir Fransız ekşi mayası icat etti, ancak beyaz undan değil, buğday tanelerinden. Kendi dilinde "desem" gibi gelen mayasına "maya" adını verdi. Ekşi mayalı ekmek - Desembrood
Otuz yıl sonra, ekmeğinin sırrını Amerikalı fırıncılara açıkladı ve sırayla yazar Laurel Robertson'a Desembrot ile vurdu. Robertson, desem ve harika hamur işlerini anlattığı Lauren's Kitchen Bread adlı kitabıyla, pişirme Amerikan halkını heyecanlandırdı. O zamandan beri, desem hakkındaki aldatmaca 30 yıldır azalmadı.
1984 yılında, Hollanda fırıncılar birliği bir ekşi hamur pişirme atölyesi ve ekşi mayalı ekmek pişirmek için bir fırıncı yarışması düzenledi. Omar Gevert orada fahri yargıçtı ve seminerin katılımcıları için kendi arzusunu ve desembrot'unu anlattığı basılı bir talimat hazırladı.
1987 yazında, ev yapımı ekmek pişirme üzerine "en iyi, en doğru ve en anlaşılır" kitabı yazan İngiliz yazar Tom Jane, Gewart'ın talimatlarını Üç Kurslu Gastronomi Gazetesi'nde yayınladı. , bu tür tariflerin ciddiye alınmaması gerektiğini, kendisi yöntemi denememiş olmasına rağmen, bunun bilim değil, ekmek şiiri olduğunu söyledi.
Bugün, o önemli zamandan 70 yıl sonra, Gevert desem ve desembrote teknolojisini tamamen mükemmelleştirdiğinde ve sansasyonel ekmeğini pişirmeye başladığında, tarifinin bilimsel açıdan mükemmel olduğu ve bir anlamda yeniden icat ettiği anlaşılıyor. tekerlek. İnternet erişimimiz, bakteriler hakkında her şeyi zaten bilen bilim, laktik asit fermantasyonu anlayışı ve sıradan bir şehir mutfağında profesyonel bir fırıncının tam bir cephaneliği: un değirmeninden güçlü yoğuruculara, buzdolapları ile bundan bahsetmek bizim için kolay. farklı bölgelerdeki kontrollü sıcaklıklar ve gerçek ocak fırınları.
Ancak o yıllarda Hevert yöntemine göre mayanın kalitesi ve beraberinde ekmeği geçme, yüzünü cennete kaldırma ve böyle bir mucize için Allah'a şükür arzusunu uyandırdı. Deme ekmeği hayranlık uyandırdı. Bu, antik insanların tanrıların sesi için maviden bir cıvatayı nasıl algıladıklarıdır. Ve elementleri ürpertip takdir etmemize rağmen, bunların atmosferdeki elektriksel deşarjlar olduğunu ve orada kimsenin bize kızmadığını anlıyoruz. Tanrı hepimizi sever ama biz dikkatli olmalı ve bir paratoner takmalıyız ve fırtınada şemsiye ile yürümemeliyiz.
15 ° C'de ıslatılmış tahıllardan başlangıç kültürünün çıkarılması ve muhafaza edilmesi için yöntemin bilimsel kanıtı.Gevert, Fransız ekşi hamurunu hafif çimlenmiş buğday tanesinden soğuk anaerobik bir şekilde hazırlamaya başladığında tam olarak (yeniden) ne icat etti? Meyvelerin fermantasyonu ve idrarı endüstrisinde eski zamanlardan beri kullanılan, bozulma ve bozulma olmadan bir fermantasyon yöntemi buldu.
Evde daha önce turşu veya turşu elma veya pancarlı lahana yaptıysanız, yöntemi uzun süredir size tanıdık geldiğini hemen anlayacaksınız. İdrar yapma ve fermantasyonda, fermantasyonun başlangıcında 15C civarında sıcaklık önemlidir, meyvelerde veya dökümde belli bir miktar şeker ve tuz mümkündür ve malt, laktik asit bakterileri için bir substrattır.Meyvenin yüzeyinden veya (endüstride) bir test tüpünden idrarla fıçıya giren bakteriler tarafından salgılanan laktik asit, idrar yapma ve fermantasyon sırasında koruyucu hale gelir. Laktik asit fermantasyonu anaerobiktir, meyveler dolgu ile kapatılır. Mayalı alkollü fermantasyon da devam eder, ıslatılmış elmalar hafifçe gazlanır, hafif baharatlı, lezzetlidir.
İlk 5 gün 12-15C'de serin bir yerde fermantasyon gerçekleşir, daha sonra fazla asit olmaması için idrar 4C ve altına soğutulur.
Ömer Gevert, buğday tanelerinden ekşi maya tarifinde elma soyma işlemini aynen tekrarlıyor. Öyle ki, ekşi mayası ıslatılmış elma gibi kokuyor ve beşinci günde ıslatılmış elmalardan ayırt edilemeyecek bir tadı var. İnanılmaz! Bu yüzden, Rusça'ya çeviride, yöntemine nemlendirilmiş buğdayın fermantasyonu diyebiliriz!
1) 12-15C, özellikle fermantasyonun ilk beş gününde, laktik asit bakterilerinin 25C'den sadece biraz daha yavaş hareket ettiği sıcaklıktır, ancak clostridium butirik asit bakterileri (mayaya ekşi domuz pastırması kokusu verirler. yağ, kusmuk) ve benzer şekilde asetik asit bakterileri ve zararlı çürütücü bakteriler gelişmeyecektir. 18C'nin üzerindeki ve 10C'nin altındaki sıcaklıklara izin verilmemesi önemlidir. 50-65 derece Fahrenheit. Bu rakamı Amerikalılar için tercüme edilmiş metinlerde tarif tarifinde göreceksiniz. ...
2) Fermantasyon için, mikroplar şekerden laktik asit ürettikleri için, en az% 5 olmak üzere yeterli şekere ihtiyacınız vardır. Desemde bu, tahılın ıslatılması ve maltlaştırılmasıyla elde edilir. (Calvel, una% 0,5 malt ekler) Şişen tane filizlenmeye başlar ve malta dönüşür. Enzimler aktif olarak kirli tahıl nişastasını şekere dönüştürür. Filizin şekerin tamamını tüketmemesi için çimlenme başladıktan sonra tahıl parçalanır ve enzimler sadece başlangıç mikroplarının ihtiyaçları için bol miktarda şeker üretir.
.
3) İdrarlara, mayalara ve ekşi hamurlara tuz eklenmesi, başlangıç kültürlerinin de acı tadı olan ve mayayı tamamen bastıran kokulu butirik asit bakterisi Clostridia'nın gelişimini bir şekilde engeller. Ömer Gevert, tuzun bu etkisini fark etti ve ekşi maya hamurunun (yani ekşi hamurla karıştırılan taze hamur) ağırlığının% 1'i kadar ekşi maya ve ekşi hamurları tuzladı. Calvel, ekşi maya tarifinde una% 0,3-0,5 tuz ekliyor.
4) Fermantasyon, hava erişimi olmadan anaerobiktir. İlk 2-3 gündeki başlangıç kültürleri (ve fermente ve idrara çıkanlar) karıştırılmamalıdır. Desem ilk birkaç gün un içinde gömülüdür ve orada sert, hava geçirmez bir kabuğa kapatılır.
Laktik asit bakterileri, taze oksijen akışı olmayan koşullarda iyi çalışır, ancak çoğu zararlı mikroorganizma katı aeroblardır ve hava yokluğunda gelişmez.
Asetik asit bakterileri hava olmadan gelişemez. Bir kolobok ve unla ıslatılmış kundakçı desemi kuru çocuk bezlerine gömmek, buğday ekmeğinde hoş olmayan mayanın sert asetik asitliğini önlemeye yardımcı olur. Öte yandan, oksijensiz asidik bir ortamda iyi laktik asit bakterileri genellikle hafif tada sahip laktik asit üretir. En önemli başlangıç bakterilerinin üçü de hava yokluğunda 15 ° C'de gelişir ve aroma ve laktik asit üretir - L. san-francisco, L. plantarum, L. brevis.
Karıştırma veya marş motorunun yüzeyinin havaya açık olması, asetik asit ve bütirik asit bakterilerinin yanı sıra küf oluşumunun garantisidir.
2-3. Günlerde, laktik asit bakterileri mikrofloranın geri kalanını tamamen bastırır ve laktik asit fermantasyonu keskin bir şekilde artar. PH 4.4-4.5'e ulaşır ulaşmaz, kapalı kolobokta asetik asit ve laktik asit bakterileri tamamen bloke edilir. Bu süre zarfında, Desem'i ilk kez besleyebilirsiniz.
Desem üzerinde 1 sınıf ekmek (NataliARH)
Desem üzerinde "canlı" un bulunan buğday ekmeği (NataliARH)
Desem üzerinde yulaf ekmeği. (NataliARH)
Desem üzerinde buğday-çavdar ekmeği. (NataliARH)
