Kızlar, boş zamanlarınızda okuyun, oldukça ilginç bilgiler, yavaş pişiricilerin tarihi ve Parenki.
Yavaş pişirici (ayrıca "yavaş pişirici", "uzun pişirici", "semaver", "aşçı") - nispeten düşük bir sıcaklıkta yemekleri pişirmek için tasarlanmış, programlanabilir elektrikli ısıtmaya sahip bir kasaya yerleştirilmiş kalın duvarlı bir seramik tava. Bir Rus sobası gibi, ısıtma sadece alttan değil, aynı zamanda tavanın yanlarından da yapılır.
L. Narga'nın açıklamasına göre, yavaş pişirici fikri, eski zamanlardan beri bilinen fasulye pişirmek için kullanılan tencereden gelir.
New England'da fasulyeler 18. yüzyıldan beri bir gecede fırında bırakılıyor; Fasulyeleri yavaşça pişirmek, katkı maddelerinin (domuz pastırması veya pekmez gibi) aromasını emmelerine izin verdi ve ortaya çıkan yemek bugüne kadar Boston Fasulyesi olarak hayatta kaldı.
Tencerenin ilk elektrikli ısıtmasının kesin koşulları bilinmemektedir. 1936'da, Chicago merkezli mucit Irving Naxon, varyantlardan birinin patentini aldı ve onu İngilizce adı altında üretmeye çalıştı. Naxon Beanery Çok Amaçlı Pişirici. Girişim başarısız oldu, ancak İngiliz şirketi.Naxon Utilities Corporation, 1971'de İngiliz markası altında hızla popüler hale gelen yavaş pişiriciyi yaratan Rivel tarafından satın alındı. Güveç-Pot. 1974'te, armatürü temizlemeyi kolaylaştıran ayrı bir seramik hazneye sahip modern bir tasarım ortaya çıktı.
1980'lerde SSCB'de Parenka yavaş pişirici MI Kalinin adını taşıyan Sverdlovsk Makine İmalat Fabrikası tarafından üretildi, kullanım kılavuzu Pokhlebkin tarafından yazıldı ve hala yavaş pişiriciler için bir rehber olarak kullanılıyor.
Ünlü mutfak uzmanı V.V. Pokhlebkin, yavaş pişiricinin kökenini bir Rus sobasındaki bir tencereye kadar izliyor.
İnsanlar huzursuz yaşamdan, işyerindeki streslerden ve oldukça sıradan ve tatsız yiyeceklere başvurmadan zamanında düzenli ve ucuz yemek hazırlayamamaktan muzdaripti. Yani bu sorunlar, sınırlı yaşam bilgisine ve metafizik düşünceye sahip insanların inandıkları gibi, çay ve kahve için yiyecek hazırlama sürecini hızlandırarak veya su ısıtarak değil, diyelim ki, gelene kadar belirli bir zamanda yiyecek alarak çözüldü. işten eve, hazır bir biçimde, ihtiyaç duymadan, bunun için kendiniz bir şeyler yapın, mümkün olan en kısa sürede bile. Sonuçta, yorgun bir kişi, prensip olarak, yüzyıllardır inandığı gibi yemek pişiremez, çünkü her zaman hata yapacaktır. Buradan, tam da bu yaşam pratiğinden, misafirperverlik kurumu, ahlaki bir doğa, nezaket ve benzeri "saçmalık" güdülerinden değil, doğdu.
Varlıklı ailelerde bir işçi işten geldiğinde yalnızca özel bir hizmetçi hazır sıcak bir yemek hazırlayabilir ve yoksullarda, diğer tüm görevlerden kurtulmuş bir aile üyesi - bir karı, kız kardeşi, kızı, her zaman orada olacaktı. ev ve sadece ev işleri ile meşgullerdi. Bildiğimiz gibi, 1960'larda ve 1980'lerde Sovyet toplumunda, kendileri de sıklıkla yardıma ihtiyaç duyan yaşlı emekliler dışında, pratikte böyle "özgürleştirilmiş" aile üyeleri yoktu.
Bu nedenle, Sovyet toplumundaki günlük yaşamın temel sorunu, işten eve geldiklerinde işçiler için yemek hazırlama sorunuydu. Günlük yaşam, ailenin çöküşü ve onun asırlık aile ocağını yaratma ve koruma işlevleriyle uyumlu bir şekilde parçalanıyordu.
Bu durumu “düzelten” palyatifler, kurumlarda çalışanların küçük gruplara ayrılarak elektrikli ocaklarda kendilerine yemek pişirmeleri veya getirdikleri yiyecekleri ısıtarak çay ve kahve için su kaynatmaları sırasında yaşanan büyük “öğle yemeği molaları” idi.
Aynı görev - hükümetin zamanını kişisel mutfak amaçları için kullanmak - hem ofiste hem de çoğu zaman resmi olmayan akşam saatlerinde, çalışanların yıldönümleri veya doğum günleri ve diğerleriyle bağlantılı olarak çeşitli "bayramlar" sunmaya başladı " rastgele »Nedenler.
Sarhoşluk ve diğer "aşçılık" olayları için ofis binalarının kullanımına ilişkin en katı yasaklara rağmen, yukarıdan gelen bu reçeteler, resmi infazlarının bir veya iki ayından sonra, herkes tarafından oybirliğiyle ihlal edildi ve her şey "en başa" döndü. Dış ahlaktan tek farkla, Bu hizmetin "sırrı" "bayramlar" gittikçe daha az görülüyordu ve 90'larda "bayramlar" sadece açıkça değil, aynı zamanda kesin olarak gösterici bir küstahlık dokunuşuyla da yapıldı.
"Servis ziyafetleri" nin, ev sofrasının hala var olan temel kavramlarına, makul ve profesyonel kurallara ve yemek pişirme kurallarına ciddi bir darbe indirdiği söylenmelidir. Sonunda insanları doğru, sağlıklı ve kaliteli gıdalardan, doğru beslenme yeteneğinden ve arzusundan kurtardılar.
Gerçek şu ki, bu tür bayramların yiyecek çeşitleri her zaman hazır mağazadan satın alınan malzemeye, yani yarı mamul yiyeceklere dayanmaktadır: konserve yiyecekler, sosisler, turşular ve şekerleme bölümünde - en yaygın ve halka açık yemek fırınlarının kötü ürünleri - çörekler, kurabiye kurabiyeleri, bisküvi ruloları, yani yüksek oranda yumurta ve şeker içeren ve maya ile değil, soda veya amonyakla pişirilen her tür hamur üzerinde.
Gerçek yemek hazırlama gelince, bunlar en kaba Sovyet versiyonunda "salatalar" ile sınırlıydı, yani konserve bezelye ve mayonez kullanılarak, her nedense tüm tat ve güzel tat kurallarının aksine, taze ile birleştirildi. lahana, pancar (haşlanmış ve bazen çiğ rendelenmiş), dünya halklarının ulusal mutfaklarının tüm kanunları için düşünülemez bir meydan okuma ve aynı zamanda kabul edilen gıda uyumu ve tat uyumu kavramlarının kanıtlayıcı bir reddi. uygar toplum. Ancak Sovyet şahsiyetinin, bu düpedüz doğal olmayan tat kombinasyonlarına alıştığı veya daha doğrusu evcilleştirildiği ortaya çıktı; bu, görünüşe göre, alkollü içeceklerin bol kullanımından dolayı gizlenmiş ve hatta "yıkanmış", yine de uyum kurallarına uymadan. bulaşıklar.
Dolayısıyla, Sovyet toplumunun burjuva kitlelerinin kendileri gönüllü olarak kolay olanı seçtikleri zaman, Sovyet toplumunun burjuva kitlelerinin uyum sağladıkları "vahşilerin" iç içe geçmesi, genel olarak Sovyet yaşamının ve özellikle de ev yemeklerinin kusurlarını ve çarpıklıklarını düzeltme sorunu inanılmaz derecede karmaşıktı gündelik hayatın zorluklarını "aşmanın", kendilerini "soğuk masaya", yani herhangi bir mutfak becerisi veya emek girdisi gerektirmeyen, ancak bu "soğuk masada" en iğrenç olanını tercih ettikleri konserve sandviçlere yöneltmenin yolu, en kaba ve sağlıksız çeşitlilik - "onu anlayan" her şeyin keyfi bir karışımı, alkollü ve yapay içeceklerin aynı rasgele karışımını yıkadı: votka, güçlendirilmiş şarap, bira, fanta, koka-kola, pepsi-kola ve diğer parlak renkli sıvılar ve yapay özler. Bu tür insanlara düzgün yemek yemeyi öğretmek kolay ve nankör bir iş değildi, aslında bunun üstesinden gelinecek hiçbir şey yoktu. Sonuç sadece sıfır olabilirdi.
Yine de, 80'lerin ortalarında mühendisliğin ve işçi sınıfının en iyi temsilcileri, stratejik ve taktiksel çizgisini doğru bir şekilde tanımlayarak kendilerine böyle bir görev belirlediler. Cehalet ve alkolle gölgelenen burjuva kafalarının aydınlanması ve ikna edilmesiyle değil, yaşamı yeni bir şekilde düzenlemeye yardımcı olacak temelde yeni bir tür ocağın yaratılmasıyla başlamak gerekiyordu.
SSCB'deki en büyük Makine yapımı fabrikasında V.I. Sverdlovsk'taki MI Kalinin, mühendisler, tasarımcılar, benimle dostane temas halinde, yeni bir ocak türünün geliştirilmesinde bir mutfak uzmanı ve danışman olarak hareket ederek, sessiz bir ocak yaratmaya karar verdiler - isminden ilkeleri olan bir ocak işleyişi zaten açıktı - zararlı bir düdüklü tencerenin antipodu ... Sessiz pişiricinin yavaş pişirmesi gerekiyordu, ama ... böylece yemek zamanında, yani çok özel, önceden belirlenmiş bir zamanda çıktı. Yani, kesinlikle yalnız bir insan bile sabah saat 9-10'da yavaş pişiriciyi çorba ile açıp 15: 00'e hazırlayabilir. O saatten 5-10 dakika önce eve gelen bir kişi akşam yemeğini hazır buldu, geriye kalan tek şey onu tabaklara dökmekti.
Kişi geç kaldıysa, yemek yanmadı veya kaynamadı, pişirme süresi biter bitmez yavaş pişirici otomatik olarak kapatıldı. Yavaş bir tencerede sadece çorba değil, her türlü gıda hammaddesinden ana yemek pişirmek de mümkündü. Pişirme süresi 8-10 saat uzatılabilir. Başka bir deyişle, sabah saat 20: 00'de kendinize bir akşam yemeği hazırlayıp taze, fazla pişmiş değil, fazla pişirilmemiş, tam olarak o zamana kadar fazla kurutulmamış olarak almak mümkündü.
Bu gerçekten hem mutfak üretiminde hem de günlük yaşamda bir devrimdi. Gerçekten de, diğer elektrikli ocak türlerinden farklı olarak, sessiz ocak, tamamen mutfak açısından büyük bir rahatlamaydı, çünkü içinde benimsenen pişirme teknolojisi, mutfak açısından en profesyonel olarak doğruydu ve aynı zamanda mutfak açısından da değerliydi çünkü Yeni ocaktaki yemeklerin, iç içe geçmiş ürünlerin doğal tadı ve aroması tamamen korunarak lezzetli olduğu ortaya çıktı.Son olarak, yavaş pişiricinin en büyük avantajı, yalnızca aşçının yaratıcılığını sınırlamakla kalmayıp, aynı zamanda herhangi bir mutfak fantezisi için olanakları son derece genişleterek herhangi bir ulusal mutfağın yemeklerini pişirmeyi mümkün kılmasıydı.
Açıkçası şunu söyleyebilirim ki, Çin mutfağının mutfak fikirlerinin derinliği konusunda ustalaştım ve anladığım, yemekleri tamamen gaz sobasında, diğerleri bir yana, tamamen yeniden üretemedim. .
Bu arada, tüm ustaca kreasyonlar gibi yavaş pişiricinin çalışma prensipleri de son derece basitti.