Yönetici
Olivier salatası tarihi (hazırlanma yöntemi ve tarifi)

Olivier salatası tarihi (hazırlanma yöntemi ve tarifi)

Popüler inanışın aksine, modern Olivier salatasının Fransız şef Lucien Olivier'in icat ettiği şeyle çok az ilgisi var. Belki ismin kendisi hariç. 19. yüzyılda Moskova'da, Grachevskaya Caddesi ile Tsvetnoy Bulvarı'nın köşesinde, Trubnaya Meydanı'nın cephesi, iki üst katında ikinci sınıf bir taverna olan "Kırım" ın bulunduğu üç katlı Vnukov eviydi. en kötü şöhretli izleyiciler yürüdü - kart keskin nişancılarından jigolodan fakir tüccarlara ve taşraları ziyarete. Binanın bodrum katı, o zamanın en çaresiz Moskova haydutlarının karanlık eylemlerini kutladığı kasvetli taverna "Cehennem" tarafından işgal edildi. Bu kasvetli binanın karşısında, Popov kardeşlerin bir kısmına ait geniş bir çorak arazi vardı. 19. yüzyılın 60'lı yıllarının başında, Fransız Olivier, tüm bu çorak araziyi, tesadüfen tanıştığı Popov kardeşlerden birinden satın aldı - her ikisi de dükkanlardan birinde büyük avcılar oldukları bergamot enfiye satın aldı. Çorak araziyi yoğun bir şekilde dolduran ve teslim etmeyen özel gelirli toprak sahipleri.

Bu zamana kadar Olivier çoktan ünlüydü, zengin müşterilerin evlerinde sipariş üzerine lezzetli yemekler hazırladı ve küçük bir başkent yapmayı başardı. Olivier boş bir arsa üzerine inşa etti, dükkanları ve küçük hanları yıktı, bir oburluk sarayı, her şeyin Fransız tarzında olduğu bir taverna "Hermitage". "Ermitaj" da daha önce sadece soyluların konaklarında servis edilen yemeklerin tadına bakılabiliyordu. Han, masal sarayları şeklinde oyulmuş devasa buz vazolarında ve çeşitli fantastik hayvanlarda havyar ve meyve ikram etti. Ermitaj, hemen soylular için favori bir yer haline geldi. Aslında bu han, modern konseptimize göre seçkinler için lüks bir restorandı. Bu kurumda 32'si aşçı olmak üzere yüz kişi çalışıyordu. Özel bir şekilde hazırlanan “çingene tarzı” soğuk dana etinin bulunduğu Yar'da akşam yemeğine pervasız şoförlerle gitmek ve Sokolovsky çingene korosunu dinlemek Hermitage'de zarif bir akşam yemeğinden sonra özellikle şık kabul edildi. Bu arada, Hermitage kelimesinin St.Petersburg çarlık konaklarıyla hiçbir ilgisi yoktu. O zamanlar moda olan Fransızca dilinde "Hermitage" tenha bir köşe, bir keşiş konutu anlamına geliyordu. Çoğu zaman, mal sahipleri şaka yollu kır evlerini, mülklerini, rekreasyon pavyonlarını bu şekilde çağırdılar (şimdi bizim dachas hacienda'mızı nasıl adlandırdığımıza benzeterek).

İlk başta, Hermitage üç vatandaş tarafından yönetiliyordu: Olivier genel yönetimden sorumluydu, Marius en önemli konuklara hizmet ediyordu ve mutfağa ünlü Parisli şef Dughet başkanlık ediyordu. Kısa süre sonra, zaten çok popüler olan Hermitage, zarif enfes tadı ile ayırt edilen Mösyö Olivier'in muhteşem salatası sayesinde gurmeler arasında daha da büyük bir ün kazandı. Ve bu yemeğin, gelecekteki mutfak dehası adına fazla çaba sarf etmeden tesadüfen icat edildiği söylenebilir. O zamanın Fransız mutfağında, salatanın malzemeleri kural olarak karıştırılmadı - malzemeler bir tabağa güzelce yerleştirildi veya katmanlar halinde yerleştirildi. (Genel olarak, 19. yüzyılın başına kadar Fransız mutfağı atıştırmalıklar açısından zayıftı ve birçok Fransız mutfak uzmanı tam olarak Rus gastronomi geleneğinden yararlandı. En azından, örneğin, Rus yemek servis sırasından - birinci, ikinci, üçüncü .Avrupa'da, her şeyi bir kerede masaya koymak veya bulaşıkları değiştirmek, özellikle de ana, ikincil ve atıştırmalıklara bölünmeyi gözlemlememek gelenekseldi. Her yiyen, ruhu ne ve ne zaman isterse yedi) Başlangıçta, Mösyö Olivier, müşterilere ayrı ayrı hazırlanmış ürünlerden oluşan ve oyun mayonezi adı verilen benzer bir salata ikram etti. Dahası, Olivier bu yemek için zeytinyağı, sirke ve yumurta sarısına dayalı özel bir sos icat etti. Bu sos, Provençal'ın mucidi tarafından seçildi.

Bu sosun nasıl icat edildiğine dair bir efsane var: Olivier, şeflerinden birine, hardalla birlikte tereyağı, sirke ve haşlanmış yumurta sarısı içeren yemeklerden biri için geleneksel bir Fransız hardalı sosu hazırlamasını emretti. Ancak aşçı, yanlışlıkla ya da zamandan tasarruf etmeye karar vererek karışıma çiğ sarısı ekledi. Çalışmasının sonucu sahibini şaşırttı - sos alışılmadık derecede gür ve tadı şaşırtıcı derecede hoş oldu. Karışımın bu kadar garip dönüşümünün nedenini bulan ve ihmalkar aşçıya sipariş için onu azarlayan Olivier, şansın ona herhangi bir yemeğin tadını radikal bir şekilde iyileştirebilecek tamamen yeni bir sos yaratmasına yardımcı olduğunu fark etti. Zamanla, mayonez tabağının kendisi Rus mutfağından kayboldu ve bunun için icat edilen sos kaldı. Ve şimdi, Provencal mayonez kelimesiyle, Fransız bir şef tarafından icat edildiği salatası değil, bu orijinal sosu kastediyoruz.

Av mayonezi oldukça karmaşık bir teknoloji kullanılarak hazırlandı. Fındık filetosu ve keklik haşlandı. Jöle, kuşun kaynatıldığı et suyundan yapıldı. Kümes hayvanları dilimleri mayonez soslu bir tabağa yerleştirildi, aralarına doğranmış jöle yerleştirildi ve ortasına küçük salatalık turşusu, yani turşusu ile bir yığın patates salatası döküldü. Bütün bunlar haşlanmış yumurta yarısı ile süslendi. Bununla birlikte, şef-sanatçının sürprizine ve muhtemelen hoşnutsuzluğuna, sarhoş Rus güzellik uzmanları, servis edilen yemeği olması gerektiği gibi kat kat tatmak istemeyen, barbarca her şeyi bir kaşıkla yulaf lapasına karıştırıp bu lapayı yedi memnuniyetle. Yine de, görünüşe göre Lucien Olivier aptal değildi ve akıntıya karşı yüzmeye çalışmadı, misafirlerini beklendiği gibi yemeye ikna etti. Sadece yerel halkın zevklerini takip etmeye karar verdi ve hemen tüm mayonez malzemelerini küçük küpler halinde kesmeye ve servis yapmadan önce hepsini karıştırmaya başladı, aynı zamanda ziyaretçiler arasında popüler olan bazı bileşenleri de ekledi.

Böylece, Olivier aslında iradesine karşı yeni bir salatanın mucidi oldu. Bu salata, Fransız mutfağıyla neredeyse hiçbir ilgisi olmamasına rağmen, başlangıçta Fransız adıyla Moskova halkı arasında ün kazandı. Dahası, yurtdışında hala daha çok Rusça olarak adlandırılıyor. Lucien Olivier, ortakları Marius ve Duguet'ten bile salatayı en sıkı şekilde hazırlamanın kesin yöntemini korudu ve her zaman sadece kendisi hazırladı. Ünlü şefin ölümü ile tarifinin sırrı kayboldu. Bunu kimseye aktarmanın gerekli olduğunu düşünmedi. Ve kısa süre sonra Hermitage, Marius'tan mobilya yapımcısı Polikarpov, balıkçı Mochalov, barmen Dmitriev ve Olivier ortaklığını organize eden tüccar Yudin'in mülkiyetine geçti. Kurum "Büyük Ermitaj" olarak tanındı. Hanın halkı da değişti. Daha önce hanın müdavimi olan büyük toprak sahipleri olan aristokratlar, 1861 reformundan sonra fidye paralarını çabucak tüketip yoksullaştılar. O dönemin "yeni Rusları", "Hermitage" ye taşındı - zengin tüccarlar ve müreffeh aydınlar, doktorlar, avukatlar ve III. makalelerinde "Hermitage") ... Bu seyirci, aniden topraklarını kaybeden toprak sahiplerinin eline geçen paranın çoğunu ceplerine geçirmeyi başardı. İstekleri daha basitti ve zevkleri daha kabaydı.Ama aynı zamanda aristokratlar gibi görünen, aslında çoğunlukla sıradan haydutlar olan ünlü Olivier'in tadına bakmak istediler.

Otantik salatanın sırrı kaybolmuş olsa da tüm ana malzemeleri biliniyordu. Hermitage kapanana kadar orada Olivier adında bir salata servis edildi, ancak gerçek Olivier'i hala hatırlayan ziyaretçilerin incelemelerine göre tadı tamamen farklıydı. Ünlü yemeği yeniden üretmek için birçok taklit ve girişimde bulunuldu. Ancak bir yemek hazırlarken önemli olan tarifin kendisi bile değil, hazırlanma teknolojisi ve muhtemelen bazı "gizli" bileşenlerin kullanılmasıdır. Yani asıl sır - gerçek Olivier'in yeniden inşası çözülmedi. Örneğin, 1899 yemek kitabında "Culinary Art" kitabında, Olivier salatası için şu tarif verildi: üç haşlanmış ela tavuğu göğüsleri, 15 haşlanmış kerevit boynu, beş haşlanmış patates, bir bardak lanspik, beş salatalık turşusu, kapari tadı için , zeytin, kornişon, Provence yağları, üç yer mantarı. Bütün bunlar parçalara ayrılarak bol mayonez ve soya-kabul sosu ile dökülür.

20. yüzyılın başlarında Hermitage'nin yeni sahipleri salata tarifini ellerinden geldiğince çoğalttılar. Olivier'in bu versiyonu şunları içeriyordu: 2 ela orman tavuğu, dana dili, çeyrek kiloluk preslenmiş havyar, yarım kiloluk taze salata, 25 haşlanmış kerevit, yarım kutu turşu, yarım kutu soya kabağı, iki taze salatalık, dörtte biri yarım kilo kapari, 5 haşlanmış yumurta ve tabii ki mayonez sosu. Bununla birlikte, gerçek Olivier olduğunu hala hatırlayan kişilerin incelemelerine göre, tadı hala farklıydı. Bu tariflere bir açıklama getirmeye değer: lanspeak, dana budu ve birçok baharatla yapılan başlardan yapılan bir tür jöle. Soya-kabul oldukça baharatlı, o uzak zamanlarda popüler olan soya bazlı sos çeşididir. Pikuli, en azından aynı salatalık turşusu (turşu) küçük sebzelerdir.

20. yüzyılın başında, daha az talepkar, daha az sofistike ve talepkar olan restoran ziyaretçilerinin saflarına yeni bir yemek yiyenler aktı - dükkân sahipleri, aktörler, halk şairleri ve çeşitli türden yazarlar, kökenlerine göre entelektüel olmasa da. yine de aynı aristokratlara bakmak istiyorlardı (anladıkları gibi). Elbette, ellerinde bir tabanca veya kılıçla onurlarını savunmazlardı, ama "aristokratik bir şekilde" yemek yemeye bile aptal değildiler. Bu, harika bir yemeğin tarihindeki ilk, devrim öncesi aşamayı tamamlıyor.

1917'de Hermitage kapatıldı. Dünya Savaşı ve onu taçlandıran iki Rus devrimi, hem Fransız aşçıları hem de sanatlarının Moskova uzmanlarını neredeyse tamamen yok etti. Keklikli yaban tavukları sadece yemek için değil, aynı zamanda onlardan bahsetmek için de tehlikeli hale geldi, çünkü seçici bir yiyen bir burjuva olarak kabul edilebilir ve en yakın ağ geçidine girebilirdi. Görünüşe göre sadece Mösyö Olivier'in sırrı umutsuzca kaybolmamıştı, aynı zamanda eziyetle (kelimenin tam anlamıyla) ortaya çıkan yeni bir topluma yabancı olan böyle bir yemek fikri de unutulmaya mahkumdu.

Ama neşeli NEP geldi. Hermitage kapılarını yeniden açtı, ancak içindeki seyirci zaten tamamen farklıydı - aniden zengin olan, ancak hızlı ekonomik büyümeyle değil, kişisel popülerlikleriyle, yetenekleriyle değil, yetenekleriyle değil, açlıkla zenginleşen başka bir dolandırıcı dalgası. ve yıkım. Eski köksüz tüccarlar ve aktörler bile onlarla karşılaştırıldığında gerçek aristokratlara benziyorlardı (Bu arada, büyükbabalarımızın ve büyükannelerimizin gençliklerinde o gerçek aristokratları bulduklarından emin olan nostaljiyle hatırladıkları bu izleyici kitlesi). Olivier salatası menüde yeniden belirdi. Ancak devrim öncesi ile bile çok az ortak noktası vardı. Napman Hermitage uzun sürmedi ve 1923'te de kapatıldı ve Köylü Evi tesislerinde açıldı. Menüde hiç salata olmayan bir yemek odası vardı. Şimdi bu evde Petrovsky Bulvarı üzerinde, Neglinnaya Caddesi'nin köşesinde bir yayınevi ve bir tiyatro bulunuyor.Bununla birlikte, yapısı nihayet yirmili yılların sonunda şekillenen yeni Sovyet toplumunda, geçmişten gelen bir şeye dayanarak da olsa kendi yenisine de ihtiyaç duyan kendi yeni eliti ortaya çıkar. Mutfak dahil. Birçoğu eski Moskova, St.Petersburg, Nizhny Novgorod, Rostov, Odessa restoranlarının ihtişamını hala iyi hatırladı.

Yeni Olivier Stolichny (Moskova, diğer adıyla Meat, namı diğer Summer)

Otuzlu yılların başlarında, Ivan Mihayloviç İvanov bir zamanlar ünlü olan Olivier'i hatırladı.Moskova restoranının şefi, ona göre gençliğinde Olivier'in kendisi için çırak olarak görev yaptı. Daha sonra bildiğimiz Olivier salatasının gerçek ebeveyni oldu. Sovyet döneminde, Moskova restoranı neredeyse resmi bir misafirhaneydi, devletin en önemli kişileri için bir tür Kremlin şubesiydi. Ve içinde Sovyet mutfak sanatının zirveye ulaşması tesadüf değildir. Ivanov ideolojik olarak sınırlandırılmamış ela orman tavuğunu bir işçi-köylü tavuğu ile değiştirdi, kapari ve turşu gibi her türlü anlaşılmaz çöpü attı ve yaratılışını çağırdı - salata "Başkent"... Dahası, burjuva zamanlarından mucizevi bir şekilde hayatta kalan, gerçek Olivier'i yiyen gurmeler, sözde eski ve yeni versiyonların zevklerinin mükemmel kimliğini bile güvence altına aldılar. Ama bunu vicdanlarına bırakalım. Yeni Olivier-Stolichny'nin sırrı (Moskova, diğer adıyla Meat, aka Summer)Şef Ivanov oldukça basit ve kurucu bileşenlerinin ağırlık kısımlarının katı eşitliğinden oluşur: tavuk eti, patates, salatalık turşusu (veya salatalık), haşlanmış yumurta. Geri kalan malzemelerin yarısına yeşil bezelye konur. Konserve yengeç eti eklenir ve tamamı mayonez ile dökülür. Salata hazır. Tarif ekşi krema, havuç veya soğan içermemelidir.

Modern salata Olivier
Toplumun genel demokratikleşmesi çerçevesinde, Birliğin halka açık yemek servisinin çok sayıda noktasındaki uçsuz bucaksız alanlarında, yemek hemen daha da demokratikleşmeye başladı. Stolichnoye'deki ana bileşen, o zamanlar aktif olarak tanıtılan ve Sovyet halkının diyetindeki çeşitli tahılların yerini alan patateslerdi. Zaten ela tavuğu bile değil, tavuk, jambon, haşlanmış et ile değiştirilmeye başlandı ve daha sonra, herhangi bir doğal eti, belirli bir ortalama doktorun sosisinin lehine kesin olarak reddederek, mantıksal aptallık noktasına tamamen ulaştılar. Narin turşular kaba turşulara dönüştürüldü. Salatalar "Moskova", "Başkent", "Rus salatası", "Et", etli sebze salatası, fındıklı sebze salatası, etli sebze salatası ve ela tavuğu, tüm bunlar arkadaşımızın restoran çeşitleri - "Olivier". Ne Olivier ne de Ivanov, Olivier tarifinde hiç haşlanmış havuç içermemiştir. Bazı tariflerde nasıl göründüğüne dair bir efsane var: otuzlu yıllarda, Moskova Yazarlar Evi'nin restoranında, pahalı yengeçler yerine becerikli bir yerel şef olan şair Mikhail Svetlov'un ifadesine göre, tarifi, ince doğranmış havuçları koymaya başladı, kalemin sarhoş ustalarının kırmızı havuç talaşını yırtık bir yengeç gövdesi parçalarından ayırt edemeyeceği umuduyla. Tabii ki, bıçak ve kepçelerin ülke çapındaki ilerici liderleri bu girişimi çabucak başlattılar ve yengeci halk salatasından çıkarıp resmen havuç kestiler.

Kırklı yıllarda, İkinci Dünya Savaşı'nın bitmesinin hemen ardından, Avrupa'dan dönen askerlerin Avrupa'dan getirdiği liberal zihniyetin ardından çok geniş kitleler için restoran ziyareti oldukça yaygın hale geldi. Herkes bir ara değil, tam burada ve şimdi yaşamak ve hayattan zevk almak istiyordu. O zaman başarılı ve ucuz bir atıştırmalık, Sovyet restoranlarına yeni muzaffer saldırısına başladı.

Ve ellili yıllarda "Stolichny", sonsuz Rus salata sirkesini festival masasında ikinci sıraya iterek restoran mutfağında sıkıca lider bir konuma geldi.Salata, 20. yüzyılın 60-70'lerinde Rus halkının tüm katmanlarında (açıklığa kavuşturulmalıdır - Rus ve tüm Sovyet) halkı geniş bir popülerlik kazanmıştır. O zaman restoran mutfağından ayrıldı ve ortak mutfağa yerleşti. Ondan önce, elbette "Olivier" biliniyordu, ancak hayran kitlesi çok daha dardı - esas olarak entelijansiya ve sorumlu parti ve bir lokantada boş zamanlarını geçirmeyi seven Sovyet işçileri. Bu yıllar boyunca, insanlar nihayet daha büyük bir refah içinde yaşamaya başlarlar. Bir arzuları var ve en önemlisi, sadece şenlikli olsa bile, menülerini biraz çeşitlendirme fırsatı var.

Kruşçev'in aniden yükselen çözülme döneminde, salata o kadar popüler ki, her zamanki gibi, liderler burada halk hareketine liderlik etmek ve Sovyet yiyenlerin yakın saflarına liderlik etmek, herkesin favorisi için sadık bir isim olan “Sovyet” i icat etmek istediler. tabak. Ne kadar güzel olurdu - Yeni Yıl Arifesinde, bütün Sovyet halkı Sovyet salatası yedi ve onu Sovyet şampanyasıyla yıkadı! Cömertçe! Ve ideolojik olarak sürdürülebilir. Ancak üst kısım, idari kurumların kantinlerinin menüsünde yeniden adlandırdıkları yeni-eski salata ile birlikte kendi yoluna gitti ve salata, gururlu denizaşırı etiketi - "Olivier" altında kitlelerin zihninde kaldı. ... ...

Ve şimdi - bu yemeğin ana sırrı - Fransız mösyö Olivier, yerli Rus salatamızı hiç icat etmedi Olivier! ... ... ... Nasıl yani!? Evet, sadece Sovyet döneminde, köylü Rusya'da yaygın olarak bilinen bir yemeğin adı, güzel, yabancı, ünlü biriyle değiştirildi. Olivier'imiz okroshka (patates, otlar, soğan, et, yumurta, salatalık) için genellikle kvası sulandırmadan, sadece ekşi krema dökerek yedikleri salata hazırlığından başka bir şey değildir. Hiçbir şey için değil, birçok insan hala Olivier'imizi mayonezle değil, ekşi krema ile doldurmayı tercih ediyor! Modern Olivier ile "gerçek" olan arasındaki farkın birçokları için şaşırtıcı olmasının nedeni budur. Ve bütün dünya bizimkini yiyor, Mösyö Olivier'in salatasını değil, yanlışlıkla ona hala icadının onurunu atfediyor. Aynı zamanda, meşhur yemeğin belirli bir pleb versiyonunu yediğimizi hala bize temin etmeye çalışıyoruz. Olivier'i bu "gerçek" tariflere göre yapmaya çalışanların tadı yüzünden son derece hayal kırıklığına uğramış olması ilginç - bu aynı değil, yerli değil! Sıkıcı. Bu güne kadar, yabancı Rus restoranlarının gerçek bir Olivier görevi gördüğü iddia ediliyor, ancak bu aristokrat yemeği tatmış yurttaşlarımızın incelemelerine göre, bu sevdiğimiz ve bildiğimiz Olivier değil. Çok daha kötü. (Bu arada, Fransız mutfak uzmanlarının Rus mutfağı üzerindeki etkisinin bir başka örneği de dolaylı olarak söylenenleri doğruluyor: Rusya'da Petrine öncesi zamanlardan beri bilinen pancardan ilk Rus mezesi, aniden aramaya başladık Fransızca vinaigrette kelimesi, sirke anlamına gelen Fransızca kelimeden gelir ve aynı zamanda bir Fransız yemeği olarak kabul edilir.Aynı zamanda, Fransa'da bu yemeğin kendisi salata de russ olarak adlandırılır. Bu salatanın icadına uygun olan Vinaigrette adı. Tamamen farklı yemekler, Olivier ve Olivier'imiz, tarihsel bir olayın iradesiyle zihnimizde tek bir bütün halinde bir araya getirdi - kendi Sovyet entelijansiyamızın en azından biraz olma arzusu o eski Rus entelektüellerine daha yakın. En azından aynı şeyi ye. Bu yüzden birisi ünlü ismi, şaka ya da ciddi bir şekilde, I.M. Ivanov'un restoran mutfağına uyarladığı popüler bir salataya yapıştırdı. Ya da belki sadece belirli bir aşamada, olivier kelimesinin kendisi halk arasında, yerli Rus mutfağının tamamen karakteristik olmayan bir yemeği olan salata kelimesiyle ilişkilendirildi ve çoğunlukla sadece aristokrat bir ortamda kullanıldı. 20. yüzyılın ortalarında, aklımızda birleşmiş olan salata Olivier ifadesi, doğal bir Rus atıştırması olarak belirlendi. okroshka için temel. Fransız Olivier'in şüphesiz en büyük değeri, yalnızca bu tür yemekleri Rus halk mutfağına sokması ve onu salata konseptiyle zenginleştirmesi gerçeğinde yatmaktadır.Herhangi bir modern katı mutfak referansında bir Olivier salata tarifi bulamazsınız. Gerçek Olivier'in tarifi kimse tarafından bilinmemektedir ve resmi olarak hiç kimse bu adı, hazırlanması gereken tarife göre hazırlanmayan bir yemek olarak adlandırmaya hakkına sahip değildir. Bose'de dinlenen yazar, yanında salata yapmak için tarif aldı. Bilinen malzemeler kullanılarak restore edildiği iddia edilen şey, kesinlikle ünlü aşçının Olivier salatası değil.

Son kullanma tarihi Olivier
Bir Yılbaşı yemeğinden sonra, çoğu zaman misafirlere beslenen çok fazla yemek kalıyor. Olivier'i yaratırken, ertesi gün tadını çıkarabilmek için raf ömrünü göz önünde bulundurmanız gerekir. Pek çok kişinin tatil için yediği tipik bir klasik salata, malzemelerin mayonez ve tuzla tatlandırılmaması şartıyla buzdolabında 40 saate kadar bekletilebilir. Diğer durumlarda, Olivier'i beş ila altı saatten fazla tutmanız önerilmez. İkramı servis yapmadan hemen önce baharatlayın veya taze veya daha sonra servis etmek için buzdolabında biraz sossuz bırakın.

Salatayı dondurabilir miyim
Olivier'i daha uzun süre tutmak istiyorsan, dondurmayı deneyebilirsin. Sadece terbiye edilmemiş salata donmaya uygundur, aksi takdirde tüm malzemeler şekilsiz bir kütleye dönüşür ve tadını kaybeder. Meze, taze salatalık ile dondurulması tavsiye edilmez. Nasıl yapılır: Malzemeleri bir torbaya koyun, dondurucuya koyun. Ara sıra sallayın (dondurmanın ilk saatinde 1-2 kez), böylece yemeğin malzemeleri dağılmış olsun. Salatayı sadece buzdolabında çözün ve dondurucudan sıfır bölmeye aktarın.

Atıştırmalıkların doğru oranları için malzemeler (porsiyon başına):
kırk beş gram doktora sosisi;
20 gram salatalık;
elli gram patates;
20 gram konserve bezelye;
1 tavuk yumurtası;
otuz gram mayonez;
Orta boy bir soğanın 1/8 kısmı;
beş gram maydanoz, dereotu;
tadına bakmak için tuz.

Afiyet olsun!
Yönetici
Salata hazırlama

Olivier'imiz var ve büyüyor (ancak, çoğu salatayı mayonezle dolduruyor, bu da onu bir Fransız yaratılışıyla biraz ilişkili kılıyor). Peki herkes en sevdiği salatayı doğru şekilde nasıl hazırlamalı? Aslında çok farklı! Herhangi bir gerçek halk çalışması gibi, Olivier'imizin de hazırlıklarında ve neyin doğru neyin yanlış olmayacağını ya da en azından tartışmalı olduğunu söylemesinde birçok seçenek ve nüans vardır. Önemli olan, lezzetli ve misafirler gibi olacağıdır.
Olivier'i oluştururken kullanmaya değer ürün seti nedir?

Aşağıdaki bileşimi tavsiye ederim: - 6 patates yumruğu,
- 1 orta boy soğan,
- 2 orta boy salatalık turşusu,
- 1 orta boy tatlı elma,
- 100 gram haşlanmış tavuk göğsü,
- 100 gram jambon,
- 1 kutu konserve bezelye veya mısır,
- 5 adet haşlanmış tavuk yumurtası,
- Son çare olarak 1 küçük kavanoz yengeç, yengeç çubukları,
- mayonez, tuz, karabiber.

Şimdi her ürünü ayrı ayrı hazırlama kurallarına bakalım.

Patates: kırmızı veya açık sarı tenli aynı büyüklükte orta büyüklükte yumrular seçmelisiniz - daha az kaynatılırlar. Az miktarda su ile üzerlerini örtecek şekilde pişirilmelidir. Soyulmamış patatesleri zaten kaynayan, tuzlu suya atın ve kabuğun çatlamaması için birkaç yerde bir çatalla önceden delin. Su tekrar kaynadıktan sonra minimuma indirip sadece biraz kaynatın ve 20 dakika pişirin. Ardından suyu boşaltın ve patatesleri soğumaya bırakın.
Unutmayın, hiçbir koşulda sıcak ve hatta sıcak yiyecekleri karıştırmayın - salatanın tadı bozulacaktır. Bakteri üremesini teşvik edeceğinden buzdolabına sıcak yiyecek koymayın. Oda sıcaklığında soğutun.
Patatesler soğuduktan sonra kenarları 1 santimetreden biraz küçük küpler halinde doğrayın.Az pişmiş patatesleri, küpler halinde kestikten sonra hafif bir kabuk oluşana kadar büyük miktarda sıcak bitkisel yağda kızartabilirsiniz. Sonra aynı şekilde soğutun ve bir kevgir içinde tutarak yağın süzülmesine izin verin. Ancak bu zaten ilkellikten bir sapmadır.

Kümes hayvanları: tavuğu 40-45 dakika kaynar suya koyarak haşlayın, asla fazla pişirmeyin. Aynı zamanda minimum ısıda da kaynatılmalı, su tekrar kaynadıktan sonra azaltılmalıdır. Sonra tavuğu soğutun, doğrayın, filetoyu göğsünden kesin ve küpler halinde kesin.

jambon: herhangi biri yapacak, ancak sigara içmek daha iyidir. Jambonu ve tavuğu patates küplerinden biraz daha küçük parçalar halinde kesin.

Yumurtalar: Soğuk suya biraz tuz ekleyin (kabuk çatlarsa yumurta akının dışarı sızmasına izin vermez) ve kaynatıp ısıyı düşürerek yaklaşık 10 dakika pişirin.Sonra soğuk suya koyup değiştirerek birkaç kez, böylece kabuk daha iyi temizlenir. Unutmayın, yumurtalar yüksek ateşte kaynatılırsa, beyaz sertleşir ve yumurta sarısı yumuşar. Yavaşsa - yumurta sarısı sertleşir ve beyaz gevşer - bu bize en uygun olanıdır. Soğutulmuş yumurtaları küpler halinde kesin.

Salatalıklar: tuzlu olmaktansa salamura almak daha iyidir. Güven Bana. Soyun, küpler halinde kesin ve fazla sıvının süzülmesine izin verin, 5 dakika boyunca bir sarkıtta bekletin.

elma: (koyamazsınız) salataya belli bir titizlik ve sululuk verir. Tatlı elmayı soyun ve küçük küpler halinde kesin.

Soğan: Salataya koyduğunuzdan emin olun. Ama taze değil, salamura. Bunu yapmak için, taze bir soğan başını kenarları yaklaşık 4 mm olan küçük kareler halinde kesin. Yaklaşık 2-3 saat 1: 1 oranında suyla seyreltilmiş sirke ile doldurun. Sonra sıkın, kurulayın ve salataya ekleyin. Acısını yitirecek, ama keskin bir sululuk verecektir.

Bezelye: Size aynı konserve mısırı almanızı tavsiye ederim, ama bir tat meselesi.

Yengeçler: İçerik isteğe bağlıdır, ancak arzu edilir. Finansman izin verirse, yengeçleri bununla değiştirerek yarım kavanoz kırmızı havyar da ekleyebilirsiniz.

En iyi salata sosu nedir? Pek çok insan ekşi krema ile yapmayı tercih ediyor (ben onlardan biriyim). Ama çoğu hala mayonezi seviyor. Genel olarak, onu orijinal Olivier ile ilişkilendiren şey budur. Bu durumda, rüzgarlı Rus gıda endüstrisine teslim olmadan mayonezi kendimiz yapmak daha iyidir. Mayonez şu şekilde hazırlanmalıdır: 3 çiğ yumurta (tercihen çok taze), 3 yemek kaşığı şeker, yarım bardak zeytinyağı (tercihen zeytinyağı), 3 yemek kaşığı sirke, 1 tatlı kaşığı tuz, yarım çay kaşığı hardal alın. Bir kaseye üç yumurta sarısını (sadece sarısı) koyun, bir çay kaşığı tuz ekleyin ve mikserle çırpmaya başlayın. Dahası, dikkatinizi, karıştırıcı manuel ise, aynı yönde bir kasede sürülmeleri gerektiğine ve düzensiz veya sekiz rakamı şeklinde sürülmeleri gerektiğine dikkatinizi çekiyorum, aksi takdirde karışım çökecek ve kabarık olmayacaktır. Sarısı köpürterek çırptıktan sonra, karışımı çırpmaya devam ederken, yavaş bir damlama ile zeytinyağını dökmeye başlayın. Sonra yavaş yavaş sirkeyi dökün ve ardından şekeri ekleyin. Son olarak, titizlik için hardal ekleyin.
Her şeyi doğru yaptıysanız, harika bir mayoneziniz olmalı.

Mayonez ile dökülen soğutulmuş malzemeler, kesilmiş küpleri ezmemeye çalışırken, aşırı heves olmadan, sadece birkaç hareketle dikkatlice karıştırılmalıdır. Tadına bakın ve ancak bundan sonra hafifçe tuz ve karabiber karıştırın, biraz tekrar karıştırın. Ardından, salatayı buzdolabında birkaç saat bekletin, böylece tüm malzemeler birbirinin aromaları ve mayoneziyle karşılıklı olarak doyurulur. Bu durumda, bazı bileşenler meyve suyunun hafifçe içeri girmesine izin verirken, diğerleri tam tersine onu emecektir. Salata servis ederken üçüncü kez hafifçe karıştırın. Herşey. Salata hazır.

İnternetten bir seçim)
Ksyushk @ -Plushk @
Tatyana, Böylesine ilginç, kapsamlı bir makale için teşekkürler. Yine de herkes, restoran işinde çalışanlar bile bu gerçekleri bilmiyor.
Tatyana, malzemeler hakkında - bunlar kişisel tercihleriniz mi? Merak ediyorum.
Bir deney yaptım, otantik tarife göre salata pişirmeye çalıştım yengeçli, ela tavuğu olmadan, tavuklu, zeytin ve kapari ile. İşe yaramadı. Bizim değil.
Benim için, görünüşe göre tarihsel olarak gerçekleşti, Olivier, Stolichny ve Moskovsky aynı türden salatalar, ancak bazı farklılıklar var.
Olivier - sosisli salata. Çocukken, Doktor. Şimdi jambonla yapıyorum ve sadece sigara içiyorum. Bu yüzden daha lezzetli ve daha ilginç.
Sermaye - tavuklu, daha az sıklıkla ördek veya hindi göğsü.
Moskova zaten sığır eti veya dil.
Aksi takdirde, çok benzerler: Stolichnoye'de patates, yumurta, soğan (genellikle yeşil), salatalık turşusu, bezelye ve havuç.
Bunlar halk salatalarımız. Çocukluğundan beri şenlikli. Bundan, muhtemelen ve ne kadar sevilirlerse alsınlar.
Yönetici
Alıntı: Ksyushk @ -Plushk @
Tatyana, malzemeler hakkında - bunlar kişisel tercihleriniz mi? Merak ediyorum.

Ksyusha, Teşekkür ederim!

Hayır, bu internetten sitelerden bir seçimdir. Ama bunun benim işim olmadığını imzalamak istedim ve ortaya çıktı .... Teşekkür ederim, şimdi ekleyeceğim Bu koleksiyon uzun zamandır bilgisayarımda saklandı, parçalar halinde toplandı.

Ve sadece genel olarak, bugün "Olivier'imiz" kişisel tercihler ilkesine göre hazırlanıyor ve "olduğu gibi", peki, bırak salata hala lezzetli, ev yapımı, sevgili
Ksyushk @ -Plushk @
Tatyana, neden malzemeleri sordum. Elma. Annem asla salatalara koymaz. Babam büyük bir muhafazakar ve sineklere ayrı ayrı, pirzola ihtiyacı var. Aynı eller Olivier'de asla bir elmaya ulaşamayacak. Enjekte etmek istiyorum. Bu yüzden ilgileniyorum. Ne pişirirsen büyük zevkle yerim. Seninki benim için çok lezzetli. Yani ilginç hale geldi, elma koyar mısın?
Yönetici
Ksyusha, Olivier'e kesinlikle bir elma koyuyorum, salatada taze malzemelerin tadını çıkarıyor, ekşi bir tat veriyor.

Tarifim Olivier hakkında konuşursak, bunlar şöyle olacaktır:
- patates
- taze salatalık (veya taze + konserve)
- haşlanmış et göğsü (veya göğüs + jambon)
- haşlanmış yumurta
- yeşil tatlı ve ekşi elmalar (biraz tat vermek, biraz aroma ve elma ekşiliği vermek için biraz koydum)
- yeşil soğan
- yeşil bezelye
- mayonez (ve pratikte sahip olmadığım için yoğurt kullanıyorum)
Saygı duymam ve salataya havuç koymam
Salatanın yapısının daha kabarık olması için tüm malzemeleri küçük küpler halinde kestim. Malzemelerin tamamını veya bir kısmını rende üzerine sürerseniz, aynı şekilde salatada, sebze lapasında "yapışkanlık" oluşur ve ben bundan hoşlanmıyorum ve bazen salatanın tüm bileşenlerini hemen ayırt edemiyorsunuz, ne yenir. ve ağzına giren her parçayı, ne renk ve gölgede olduğunu görebilirsin ... ve sonra bu "toptan perakende" yi ağzında hissedersin ... oh, gevezelik, artık bu değil " kıyılmış sebze ", bu bir sebze salatası

Aslında baharatlı salatayı sevmiyorum, çok tuzlu değil, bu yüzden malzemeleri kendim için seçiyorum
Damak zevkiniz farklıysa, "kova" salatanıza bir dilim elma eklemeyi deneyin ve tadını değerlendirin. Bu hiçbir şeye mecbur değildir, aileye "salatalarını" eksiksiz olarak alacaktır.

Bir de kürk manto altına bir elma ekliyorum, salataya da keyif veriyor

===============================

Hepsi bu - yazdım, kendime sorun yarattım, günlerce pişirmem gereken bir salata istedim
Ksyushk @ -Plushk @
Alıntı: Yönetici
Kendime sorun yarattım, salata istedim
Sadece kendime söylemeyeceğim. Acımasızca yemek yemek istiyorum. Ve işte Olivier'de bir elma hakkında çok lezzetli. Eve giderken koşarım, yeşil elma alırım, muhtemelen. Ayrıca kendime bir kase Olivier yapacağım.
Detaylı cevap için teşekkürler .
Yönetici

Ksyusha, sağlığına!
Pişir ve buraya getir, tadı hakkında övün

Aptal bir hava var, yağmurlu ve hava soğuk, brrrrr, ama yarın evde patates yok +20 ilan ettiler, bu da evde patates ve salatalık olacağı anlamına geliyor
Doktorlar bu günlerde bana bir şey yapmazsa, kesinlikle bir salata yiyeceğim - sizi övünmeye getireceğim
Ksyushk @ -Plushk @
Tatyana, gereklidir
Ksyushk @ -Plushk @
TatyanaOlivier ile geldiğimden bu yana bir yıl bile geçmemişti.İlki neredeyse "klasik" ya da Lazerson'a göre dana eti, bezelye ve havuçla söylenebilir (video tam da Ilya Isaakovich'in Olivier'i hazırladığı yerde karşımıza çıktı - erkek versiyonu)
Olivier salatası tarihi (hazırlanma yöntemi ve tarifi)

İkinci seçenek, Olivier temalı bir fantezi: tavuk jambonu, karides, mısır ve bir elma ile.
Olivier salatası tarihi (hazırlanma yöntemi ve tarifi)

Her durumda lezzetli. Olivier karnından çatladı.
Yönetici

KsyushaAvatarında ne kadar güzelsin, pekala, çok, çok doğru, sana söylüyorum

Salatalar mükemmel, aferin!
Ve zaten her şeyi kaynattım, ama açlıktan sırayla her şeyi yedim, koşullar salatalarla uğraşmama izin vermedi
Hala hafta sonunu yakalamayı umuyorum, gerçekten tam teşekküllü bir salata istiyorum
Ksyushk @ -Plushk @
Tatyana, Teşekkür ederim . Ve Olivier'i o kadar çok istedim ki dayanılmazdı.

Alıntı: Yönetici
Avatarında ne kadar güzelsin
Çok teşekkür ederim, açı güzel.
Yönetici

Burada ve salata versiyonum olan "Olivier" - söz verilen


Modern salata "Olivier" ("Moskova", diğer adıyla "Stolichny", "Kendi fantezisi" olarak da bilinir) (Yönetici)

Olivier salatası tarihi (hazırlanma yöntemi ve tarifi)
Korsika
Alıntı: Yönetici
Bu koleksiyon bilgisayarımda uzun süre saklandı, parçalar halinde toplandı.
"Olivier salatası 150 yılda nasıl değişti: tarifler ve seçenekler."
Olga ve Pavel Syutkin, Rus mutfağı tarihçileri, "Rus Mutfağının İcat Edilmiş Tarihi" ve "Sovyet Mutfağının İcat Edilmiş Tarihi" kitaplarının yazarları.

🔗

Tüm tarifler

© Mcooker: En İyi Tarifler.

site haritası

Okumanızı tavsiye ederiz:

Ekmek üreticilerinin seçimi ve işletimi