Olivier salatası tarihi (hazırlanma yöntemi ve tarifi)
Popüler inanışın aksine, modern Olivier salatasının Fransız şef Lucien Olivier'in icat ettiği şeyle çok az ilgisi var. Belki ismin kendisi hariç. 19. yüzyılda Moskova'da, Grachevskaya Caddesi ile Tsvetnoy Bulvarı'nın köşesinde, Trubnaya Meydanı'nın cephesi, iki üst katında ikinci sınıf bir taverna olan "Kırım" ın bulunduğu üç katlı Vnukov eviydi. en kötü şöhretli izleyiciler yürüdü - kart keskin nişancılarından jigolodan fakir tüccarlara ve taşraları ziyarete. Binanın bodrum katı, o zamanın en çaresiz Moskova haydutlarının karanlık eylemlerini kutladığı kasvetli taverna "Cehennem" tarafından işgal edildi. Bu kasvetli binanın karşısında, Popov kardeşlerin bir kısmına ait geniş bir çorak arazi vardı. 19. yüzyılın 60'lı yıllarının başında, Fransız Olivier, tüm bu çorak araziyi, tesadüfen tanıştığı Popov kardeşlerden birinden satın aldı - her ikisi de dükkanlardan birinde büyük avcılar oldukları bergamot enfiye satın aldı. Çorak araziyi yoğun bir şekilde dolduran ve teslim etmeyen özel gelirli toprak sahipleri.
Bu zamana kadar Olivier çoktan ünlüydü, zengin müşterilerin evlerinde sipariş üzerine lezzetli yemekler hazırladı ve küçük bir başkent yapmayı başardı. Olivier boş bir arsa üzerine inşa etti, dükkanları ve küçük hanları yıktı, bir oburluk sarayı, her şeyin Fransız tarzında olduğu bir taverna "Hermitage". "Ermitaj" da daha önce sadece soyluların konaklarında servis edilen yemeklerin tadına bakılabiliyordu. Han, masal sarayları şeklinde oyulmuş devasa buz vazolarında ve çeşitli fantastik hayvanlarda havyar ve meyve ikram etti. Ermitaj, hemen soylular için favori bir yer haline geldi. Aslında bu han, modern konseptimize göre seçkinler için lüks bir restorandı. Bu kurumda 32'si aşçı olmak üzere yüz kişi çalışıyordu. Özel bir şekilde hazırlanan “çingene tarzı” soğuk dana etinin bulunduğu Yar'da akşam yemeğine pervasız şoförlerle gitmek ve Sokolovsky çingene korosunu dinlemek Hermitage'de zarif bir akşam yemeğinden sonra özellikle şık kabul edildi. Bu arada, Hermitage kelimesinin St.Petersburg çarlık konaklarıyla hiçbir ilgisi yoktu. O zamanlar moda olan Fransızca dilinde "Hermitage" tenha bir köşe, bir keşiş konutu anlamına geliyordu. Çoğu zaman, mal sahipleri şaka yollu kır evlerini, mülklerini, rekreasyon pavyonlarını bu şekilde çağırdılar (şimdi bizim dachas hacienda'mızı nasıl adlandırdığımıza benzeterek).
İlk başta, Hermitage üç vatandaş tarafından yönetiliyordu: Olivier genel yönetimden sorumluydu, Marius en önemli konuklara hizmet ediyordu ve mutfağa ünlü Parisli şef Dughet başkanlık ediyordu. Kısa süre sonra, zaten çok popüler olan Hermitage, zarif enfes tadı ile ayırt edilen Mösyö Olivier'in muhteşem salatası sayesinde gurmeler arasında daha da büyük bir ün kazandı. Ve bu yemeğin, gelecekteki mutfak dehası adına fazla çaba sarf etmeden tesadüfen icat edildiği söylenebilir. O zamanın Fransız mutfağında, salatanın malzemeleri kural olarak karıştırılmadı - malzemeler bir tabağa güzelce yerleştirildi veya katmanlar halinde yerleştirildi. (Genel olarak, 19. yüzyılın başına kadar Fransız mutfağı atıştırmalıklar açısından zayıftı ve birçok Fransız mutfak uzmanı tam olarak Rus gastronomi geleneğinden yararlandı. En azından, örneğin, Rus yemek servis sırasından - birinci, ikinci, üçüncü .Avrupa'da, her şeyi bir kerede masaya koymak veya bulaşıkları değiştirmek, özellikle de ana, ikincil ve atıştırmalıklara bölünmeyi gözlemlememek gelenekseldi. Her yiyen, ruhu ne ve ne zaman isterse yedi) Başlangıçta, Mösyö Olivier, müşterilere ayrı ayrı hazırlanmış ürünlerden oluşan ve oyun mayonezi adı verilen benzer bir salata ikram etti. Dahası, Olivier bu yemek için zeytinyağı, sirke ve yumurta sarısına dayalı özel bir sos icat etti. Bu sos, Provençal'ın mucidi tarafından seçildi.
Bu sosun nasıl icat edildiğine dair bir efsane var: Olivier, şeflerinden birine, hardalla birlikte tereyağı, sirke ve haşlanmış yumurta sarısı içeren yemeklerden biri için geleneksel bir Fransız hardalı sosu hazırlamasını emretti. Ancak aşçı, yanlışlıkla ya da zamandan tasarruf etmeye karar vererek karışıma çiğ sarısı ekledi. Çalışmasının sonucu sahibini şaşırttı - sos alışılmadık derecede gür ve tadı şaşırtıcı derecede hoş oldu. Karışımın bu kadar garip dönüşümünün nedenini bulan ve ihmalkar aşçıya sipariş için onu azarlayan Olivier, şansın ona herhangi bir yemeğin tadını radikal bir şekilde iyileştirebilecek tamamen yeni bir sos yaratmasına yardımcı olduğunu fark etti. Zamanla, mayonez tabağının kendisi Rus mutfağından kayboldu ve bunun için icat edilen sos kaldı. Ve şimdi, Provencal mayonez kelimesiyle, Fransız bir şef tarafından icat edildiği salatası değil, bu orijinal sosu kastediyoruz.
Av mayonezi oldukça karmaşık bir teknoloji kullanılarak hazırlandı. Fındık filetosu ve keklik haşlandı. Jöle, kuşun kaynatıldığı et suyundan yapıldı. Kümes hayvanları dilimleri mayonez soslu bir tabağa yerleştirildi, aralarına doğranmış jöle yerleştirildi ve ortasına küçük salatalık turşusu, yani turşusu ile bir yığın patates salatası döküldü. Bütün bunlar haşlanmış yumurta yarısı ile süslendi. Bununla birlikte, şef-sanatçının sürprizine ve muhtemelen hoşnutsuzluğuna, sarhoş Rus güzellik uzmanları, servis edilen yemeği olması gerektiği gibi kat kat tatmak istemeyen, barbarca her şeyi bir kaşıkla yulaf lapasına karıştırıp bu lapayı yedi memnuniyetle. Yine de, görünüşe göre Lucien Olivier aptal değildi ve akıntıya karşı yüzmeye çalışmadı, misafirlerini beklendiği gibi yemeye ikna etti. Sadece yerel halkın zevklerini takip etmeye karar verdi ve hemen tüm mayonez malzemelerini küçük küpler halinde kesmeye ve servis yapmadan önce hepsini karıştırmaya başladı, aynı zamanda ziyaretçiler arasında popüler olan bazı bileşenleri de ekledi.
Böylece, Olivier aslında iradesine karşı yeni bir salatanın mucidi oldu. Bu salata, Fransız mutfağıyla neredeyse hiçbir ilgisi olmamasına rağmen, başlangıçta Fransız adıyla Moskova halkı arasında ün kazandı. Dahası, yurtdışında hala daha çok Rusça olarak adlandırılıyor. Lucien Olivier, ortakları Marius ve Duguet'ten bile salatayı en sıkı şekilde hazırlamanın kesin yöntemini korudu ve her zaman sadece kendisi hazırladı. Ünlü şefin ölümü ile tarifinin sırrı kayboldu. Bunu kimseye aktarmanın gerekli olduğunu düşünmedi. Ve kısa süre sonra Hermitage, Marius'tan mobilya yapımcısı Polikarpov, balıkçı Mochalov, barmen Dmitriev ve Olivier ortaklığını organize eden tüccar Yudin'in mülkiyetine geçti. Kurum "Büyük Ermitaj" olarak tanındı. Hanın halkı da değişti. Daha önce hanın müdavimi olan büyük toprak sahipleri olan aristokratlar, 1861 reformundan sonra fidye paralarını çabucak tüketip yoksullaştılar. O dönemin "yeni Rusları", "Hermitage" ye taşındı - zengin tüccarlar ve müreffeh aydınlar, doktorlar, avukatlar ve III. makalelerinde "Hermitage") ... Bu seyirci, aniden topraklarını kaybeden toprak sahiplerinin eline geçen paranın çoğunu ceplerine geçirmeyi başardı. İstekleri daha basitti ve zevkleri daha kabaydı.Ama aynı zamanda aristokratlar gibi görünen, aslında çoğunlukla sıradan haydutlar olan ünlü Olivier'in tadına bakmak istediler.
Otantik salatanın sırrı kaybolmuş olsa da tüm ana malzemeleri biliniyordu. Hermitage kapanana kadar orada Olivier adında bir salata servis edildi, ancak gerçek Olivier'i hala hatırlayan ziyaretçilerin incelemelerine göre tadı tamamen farklıydı. Ünlü yemeği yeniden üretmek için birçok taklit ve girişimde bulunuldu. Ancak bir yemek hazırlarken önemli olan tarifin kendisi bile değil, hazırlanma teknolojisi ve muhtemelen bazı "gizli" bileşenlerin kullanılmasıdır. Yani asıl sır - gerçek Olivier'in yeniden inşası çözülmedi. Örneğin, 1899 yemek kitabında "Culinary Art" kitabında, Olivier salatası için şu tarif verildi: üç haşlanmış ela tavuğu göğüsleri, 15 haşlanmış kerevit boynu, beş haşlanmış patates, bir bardak lanspik, beş salatalık turşusu, kapari tadı için , zeytin, kornişon, Provence yağları, üç yer mantarı. Bütün bunlar parçalara ayrılarak bol mayonez ve soya-kabul sosu ile dökülür.
20. yüzyılın başlarında Hermitage'nin yeni sahipleri salata tarifini ellerinden geldiğince çoğalttılar. Olivier'in bu versiyonu şunları içeriyordu: 2 ela orman tavuğu, dana dili, çeyrek kiloluk preslenmiş havyar, yarım kiloluk taze salata, 25 haşlanmış kerevit, yarım kutu turşu, yarım kutu soya kabağı, iki taze salatalık, dörtte biri yarım kilo kapari, 5 haşlanmış yumurta ve tabii ki mayonez sosu. Bununla birlikte, gerçek Olivier olduğunu hala hatırlayan kişilerin incelemelerine göre, tadı hala farklıydı. Bu tariflere bir açıklama getirmeye değer: lanspeak, dana budu ve birçok baharatla yapılan başlardan yapılan bir tür jöle. Soya-kabul oldukça baharatlı, o uzak zamanlarda popüler olan soya bazlı sos çeşididir. Pikuli, en azından aynı salatalık turşusu (turşu) küçük sebzelerdir.
20. yüzyılın başında, daha az talepkar, daha az sofistike ve talepkar olan restoran ziyaretçilerinin saflarına yeni bir yemek yiyenler aktı - dükkân sahipleri, aktörler, halk şairleri ve çeşitli türden yazarlar, kökenlerine göre entelektüel olmasa da. yine de aynı aristokratlara bakmak istiyorlardı (anladıkları gibi). Elbette, ellerinde bir tabanca veya kılıçla onurlarını savunmazlardı, ama "aristokratik bir şekilde" yemek yemeye bile aptal değildiler. Bu, harika bir yemeğin tarihindeki ilk, devrim öncesi aşamayı tamamlıyor.
1917'de Hermitage kapatıldı. Dünya Savaşı ve onu taçlandıran iki Rus devrimi, hem Fransız aşçıları hem de sanatlarının Moskova uzmanlarını neredeyse tamamen yok etti. Keklikli yaban tavukları sadece yemek için değil, aynı zamanda onlardan bahsetmek için de tehlikeli hale geldi, çünkü seçici bir yiyen bir burjuva olarak kabul edilebilir ve en yakın ağ geçidine girebilirdi. Görünüşe göre sadece Mösyö Olivier'in sırrı umutsuzca kaybolmamıştı, aynı zamanda eziyetle (kelimenin tam anlamıyla) ortaya çıkan yeni bir topluma yabancı olan böyle bir yemek fikri de unutulmaya mahkumdu.
Ama neşeli NEP geldi. Hermitage kapılarını yeniden açtı, ancak içindeki seyirci zaten tamamen farklıydı - aniden zengin olan, ancak hızlı ekonomik büyümeyle değil, kişisel popülerlikleriyle, yetenekleriyle değil, yetenekleriyle değil, açlıkla zenginleşen başka bir dolandırıcı dalgası. ve yıkım. Eski köksüz tüccarlar ve aktörler bile onlarla karşılaştırıldığında gerçek aristokratlara benziyorlardı (Bu arada, büyükbabalarımızın ve büyükannelerimizin gençliklerinde o gerçek aristokratları bulduklarından emin olan nostaljiyle hatırladıkları bu izleyici kitlesi). Olivier salatası menüde yeniden belirdi. Ancak devrim öncesi ile bile çok az ortak noktası vardı. Napman Hermitage uzun sürmedi ve 1923'te de kapatıldı ve Köylü Evi tesislerinde açıldı. Menüde hiç salata olmayan bir yemek odası vardı. Şimdi bu evde Petrovsky Bulvarı üzerinde, Neglinnaya Caddesi'nin köşesinde bir yayınevi ve bir tiyatro bulunuyor.Bununla birlikte, yapısı nihayet yirmili yılların sonunda şekillenen yeni Sovyet toplumunda, geçmişten gelen bir şeye dayanarak da olsa kendi yenisine de ihtiyaç duyan kendi yeni eliti ortaya çıkar. Mutfak dahil. Birçoğu eski Moskova, St.Petersburg, Nizhny Novgorod, Rostov, Odessa restoranlarının ihtişamını hala iyi hatırladı.
Yeni Olivier Stolichny (Moskova, diğer adıyla Meat, namı diğer Summer)Otuzlu yılların başlarında, Ivan Mihayloviç İvanov bir zamanlar ünlü olan Olivier'i hatırladı.Moskova restoranının şefi, ona göre gençliğinde Olivier'in kendisi için çırak olarak görev yaptı. Daha sonra bildiğimiz Olivier salatasının gerçek ebeveyni oldu. Sovyet döneminde, Moskova restoranı neredeyse resmi bir misafirhaneydi, devletin en önemli kişileri için bir tür Kremlin şubesiydi. Ve içinde Sovyet mutfak sanatının zirveye ulaşması tesadüf değildir. Ivanov ideolojik olarak sınırlandırılmamış ela orman tavuğunu bir işçi-köylü tavuğu ile değiştirdi, kapari ve turşu gibi her türlü anlaşılmaz çöpü attı ve yaratılışını çağırdı -
salata "Başkent"... Dahası, burjuva zamanlarından mucizevi bir şekilde hayatta kalan, gerçek Olivier'i yiyen gurmeler, sözde eski ve yeni versiyonların zevklerinin mükemmel kimliğini bile güvence altına aldılar. Ama bunu vicdanlarına bırakalım.
Yeni Olivier-Stolichny'nin sırrı (Moskova, diğer adıyla Meat, aka Summer)Şef Ivanov oldukça basit ve
kurucu bileşenlerinin ağırlık kısımlarının katı eşitliğinden oluşur: tavuk eti, patates, salatalık turşusu (veya salatalık), haşlanmış yumurta. Geri kalan malzemelerin yarısına yeşil bezelye konur. Konserve yengeç eti eklenir ve tamamı mayonez ile dökülür. Salata hazır. Tarif ekşi krema, havuç veya soğan içermemelidir.Modern salata OlivierToplumun genel demokratikleşmesi çerçevesinde, Birliğin halka açık yemek servisinin çok sayıda noktasındaki uçsuz bucaksız alanlarında, yemek hemen daha da demokratikleşmeye başladı. Stolichnoye'deki ana bileşen, o zamanlar aktif olarak tanıtılan ve Sovyet halkının diyetindeki çeşitli tahılların yerini alan patateslerdi. Zaten ela tavuğu bile değil, tavuk, jambon, haşlanmış et ile değiştirilmeye başlandı ve daha sonra, herhangi bir doğal eti, belirli bir ortalama doktorun sosisinin lehine kesin olarak reddederek, mantıksal aptallık noktasına tamamen ulaştılar. Narin turşular kaba turşulara dönüştürüldü. Salatalar "Moskova", "Başkent", "Rus salatası", "Et", etli sebze salatası, fındıklı sebze salatası, etli sebze salatası ve ela tavuğu, tüm bunlar arkadaşımızın restoran çeşitleri - "Olivier". Ne Olivier ne de Ivanov, Olivier tarifinde hiç haşlanmış havuç içermemiştir. Bazı tariflerde nasıl göründüğüne dair bir efsane var: otuzlu yıllarda, Moskova Yazarlar Evi'nin restoranında, pahalı yengeçler yerine becerikli bir yerel şef olan şair Mikhail Svetlov'un ifadesine göre, tarifi, ince doğranmış havuçları koymaya başladı, kalemin sarhoş ustalarının kırmızı havuç talaşını yırtık bir yengeç gövdesi parçalarından ayırt edemeyeceği umuduyla. Tabii ki, bıçak ve kepçelerin ülke çapındaki ilerici liderleri bu girişimi çabucak başlattılar ve yengeci halk salatasından çıkarıp resmen havuç kestiler.
Kırklı yıllarda, İkinci Dünya Savaşı'nın bitmesinin hemen ardından, Avrupa'dan dönen askerlerin Avrupa'dan getirdiği liberal zihniyetin ardından çok geniş kitleler için restoran ziyareti oldukça yaygın hale geldi. Herkes bir ara değil, tam burada ve şimdi yaşamak ve hayattan zevk almak istiyordu. O zaman başarılı ve ucuz bir atıştırmalık, Sovyet restoranlarına yeni muzaffer saldırısına başladı.
Ve ellili yıllarda "Stolichny", sonsuz Rus salata sirkesini festival masasında ikinci sıraya iterek restoran mutfağında sıkıca lider bir konuma geldi.Salata, 20. yüzyılın 60-70'lerinde Rus halkının tüm katmanlarında (açıklığa kavuşturulmalıdır - Rus ve tüm Sovyet) halkı geniş bir popülerlik kazanmıştır. O zaman restoran mutfağından ayrıldı ve ortak mutfağa yerleşti. Ondan önce, elbette "Olivier" biliniyordu, ancak hayran kitlesi çok daha dardı - esas olarak entelijansiya ve sorumlu parti ve bir lokantada boş zamanlarını geçirmeyi seven Sovyet işçileri. Bu yıllar boyunca, insanlar nihayet daha büyük bir refah içinde yaşamaya başlarlar. Bir arzuları var ve en önemlisi, sadece şenlikli olsa bile, menülerini biraz çeşitlendirme fırsatı var.
Kruşçev'in aniden yükselen çözülme döneminde, salata o kadar popüler ki, her zamanki gibi, liderler burada halk hareketine liderlik etmek ve Sovyet yiyenlerin yakın saflarına liderlik etmek, herkesin favorisi için sadık bir isim olan “Sovyet” i icat etmek istediler. tabak. Ne kadar güzel olurdu - Yeni Yıl Arifesinde, bütün Sovyet halkı Sovyet salatası yedi ve onu Sovyet şampanyasıyla yıkadı! Cömertçe! Ve ideolojik olarak sürdürülebilir. Ancak üst kısım, idari kurumların kantinlerinin menüsünde yeniden adlandırdıkları yeni-eski salata ile birlikte kendi yoluna gitti ve salata, gururlu denizaşırı etiketi - "Olivier" altında kitlelerin zihninde kaldı. ... ...
Ve şimdi - bu yemeğin ana sırrı - Fransız mösyö Olivier, yerli Rus salatamızı hiç icat etmedi Olivier! ... ... ... Nasıl yani!? Evet, sadece Sovyet döneminde, köylü Rusya'da yaygın olarak bilinen bir yemeğin adı, güzel, yabancı, ünlü biriyle değiştirildi. Olivier'imiz okroshka (patates, otlar, soğan, et, yumurta, salatalık) için genellikle kvası sulandırmadan, sadece ekşi krema dökerek yedikleri salata hazırlığından başka bir şey değildir. Hiçbir şey için değil, birçok insan hala Olivier'imizi mayonezle değil, ekşi krema ile doldurmayı tercih ediyor! Modern Olivier ile "gerçek" olan arasındaki farkın birçokları için şaşırtıcı olmasının nedeni budur. Ve bütün dünya bizimkini yiyor, Mösyö Olivier'in salatasını değil, yanlışlıkla ona hala icadının onurunu atfediyor. Aynı zamanda, meşhur yemeğin belirli bir pleb versiyonunu yediğimizi hala bize temin etmeye çalışıyoruz. Olivier'i bu "gerçek" tariflere göre yapmaya çalışanların tadı yüzünden son derece hayal kırıklığına uğramış olması ilginç - bu aynı değil, yerli değil! Sıkıcı. Bu güne kadar, yabancı Rus restoranlarının gerçek bir Olivier görevi gördüğü iddia ediliyor, ancak bu aristokrat yemeği tatmış yurttaşlarımızın incelemelerine göre, bu sevdiğimiz ve bildiğimiz Olivier değil. Çok daha kötü. (Bu arada, Fransız mutfak uzmanlarının Rus mutfağı üzerindeki etkisinin bir başka örneği de dolaylı olarak söylenenleri doğruluyor: Rusya'da Petrine öncesi zamanlardan beri bilinen pancardan ilk Rus mezesi, aniden aramaya başladık Fransızca vinaigrette kelimesi, sirke anlamına gelen Fransızca kelimeden gelir ve aynı zamanda bir Fransız yemeği olarak kabul edilir.Aynı zamanda, Fransa'da bu yemeğin kendisi salata de russ olarak adlandırılır. Bu salatanın icadına uygun olan Vinaigrette adı. Tamamen farklı yemekler, Olivier ve Olivier'imiz, tarihsel bir olayın iradesiyle zihnimizde tek bir bütün halinde bir araya getirdi - kendi Sovyet entelijansiyamızın en azından biraz olma arzusu o eski Rus entelektüellerine daha yakın. En azından aynı şeyi ye. Bu yüzden birisi ünlü ismi, şaka ya da ciddi bir şekilde, I.M. Ivanov'un restoran mutfağına uyarladığı popüler bir salataya yapıştırdı. Ya da belki sadece belirli bir aşamada, olivier kelimesinin kendisi halk arasında, yerli Rus mutfağının tamamen karakteristik olmayan bir yemeği olan salata kelimesiyle ilişkilendirildi ve çoğunlukla sadece aristokrat bir ortamda kullanıldı. 20. yüzyılın ortalarında, aklımızda birleşmiş olan salata Olivier ifadesi, doğal bir Rus atıştırması olarak belirlendi. okroshka için temel. Fransız Olivier'in şüphesiz en büyük değeri, yalnızca bu tür yemekleri Rus halk mutfağına sokması ve onu salata konseptiyle zenginleştirmesi gerçeğinde yatmaktadır.Herhangi bir modern katı mutfak referansında bir Olivier salata tarifi bulamazsınız. Gerçek Olivier'in tarifi kimse tarafından bilinmemektedir ve resmi olarak hiç kimse bu adı, hazırlanması gereken tarife göre hazırlanmayan bir yemek olarak adlandırmaya hakkına sahip değildir. Bose'de dinlenen yazar, yanında salata yapmak için tarif aldı. Bilinen malzemeler kullanılarak restore edildiği iddia edilen şey, kesinlikle ünlü aşçının Olivier salatası değil.
Son kullanma tarihi Olivier Bir Yılbaşı yemeğinden sonra, çoğu zaman misafirlere beslenen çok fazla yemek kalıyor. Olivier'i yaratırken, ertesi gün tadını çıkarabilmek için raf ömrünü göz önünde bulundurmanız gerekir. Pek çok kişinin tatil için yediği tipik bir klasik salata, malzemelerin mayonez ve tuzla tatlandırılmaması şartıyla buzdolabında 40 saate kadar bekletilebilir. Diğer durumlarda, Olivier'i beş ila altı saatten fazla tutmanız önerilmez. İkramı servis yapmadan hemen önce baharatlayın veya taze veya daha sonra servis etmek için buzdolabında biraz sossuz bırakın.
Salatayı dondurabilir miyim Olivier'i daha uzun süre tutmak istiyorsan, dondurmayı deneyebilirsin. Sadece terbiye edilmemiş salata donmaya uygundur, aksi takdirde tüm malzemeler şekilsiz bir kütleye dönüşür ve tadını kaybeder. Meze, taze salatalık ile dondurulması tavsiye edilmez. Nasıl yapılır: Malzemeleri bir torbaya koyun, dondurucuya koyun. Ara sıra sallayın (dondurmanın ilk saatinde 1-2 kez), böylece yemeğin malzemeleri dağılmış olsun. Salatayı sadece buzdolabında çözün ve dondurucudan sıfır bölmeye aktarın.
Atıştırmalıkların doğru oranları için malzemeler (porsiyon başına):
kırk beş gram doktora sosisi;
20 gram salatalık;
elli gram patates;
20 gram konserve bezelye;
1 tavuk yumurtası;
otuz gram mayonez;
Orta boy bir soğanın 1/8 kısmı;
beş gram maydanoz, dereotu;
tadına bakmak için tuz.
Afiyet olsun!