Herkese merhaba! Uzun zamandır burada değildim ...
İlk satırlarda, Kaptan Obvious, çok pişiricimizin tam bir analogunun şimdi TEFAL'ı piyasaya sürdüğünü söylemek istiyor.
Evet, bluetooth zilleri ve ıslıkları olan yeni nesil bu, ancak bluetooth'un varlığı veya yokluğu çorbanın tadını ve kuzu omzunun pişirme süresini etkilemiyor.
İnternette "TEFAL Cook4me" kelimelerinin kombinasyonunu araştırın - birçok yemek tarifi ve video var. Hatta KMK, Mulinex günlerinden daha fazla.
İkincisi, 4 yıllık günlük kullanımdan sonra (çalışma haftası boyunca sabahları süzme peynirli karabuğday, BZHU'nun kilo vermeyi destekleyen dengesine ve hafta sonları - gerekli kılan her türlü güzellik) BZHU'nun kilo kaybı dengesini gözlemleyin) kodlayıcı başarısız olmaya başladı (eşanlamlı - valcoder; ne döndürüyoruz ve "Tamam" ı tıkladığımızda). Şöyle görünüyor: onu çeviriyorsunuz ve engelli tepki veriyor. Tıklamaları atlar. Sabır (altı ayda ...) nihayet sona erdi ve cihazı söküp temizledim, monte ettim. Ve şimdi her şey yine "bir mağazadaki gibi" çalışıyor. Ancak, elbette, kodlayıcının temizlenmemesi, değiştirilmesi tavsiye edilir.Ürünün fiyatı 120 ila 240 ruble (satıcının açgözlülüğüne bağlı olarak. Digi-Key'in toptan fiyatı 1.28 $. "Bir buçuk dolar, Karl! Bir buçuk dolar!").
Parça üzerinde işaret yoktur, ancak görünüm, boyutlar ve iç yapıya bakılırsa, bu parça PEC12R-4120F-S0012 tipi bir kodlayıcı olan BOURNS tarafından yapılmıştır.
PEC12R-3120F-S0012'yi de kullanabilirsiniz.
Kodlayıcınız arızalanmaya başlarsa, önceden yeni bir tane satın almak / sipariş etmek daha iyidir. Sabrınız tükenirken, o gelecektir.
Düğmeye yabancımızın "yüzü" üzerinden erişmeye ÇALIŞMAYIN - gümüş yüz, ön panel ve düğmenin topuzu YALNIZCA içeriden çıkarılabilir.
Henüz bir fotoğraf raporu hazırlamayacağım, her şey bir portakal kadar basit. Bir havya (40 watt için daha iyi), bir Phillips tornavida (1 numara, ancak 2 numaralı da kullanabilirsiniz), cımbız, pamuklu çubuklar, bir kürdan ve biraz asetonu olan herhangi bir ev hanımı bu görevle baş edebilir.
Lehimleme demirinin lehim, akı (RMA-223, LTI-120, SKF, alkolde çözünmüş ezilmiş reçine veya basitçe reçine - azalan tercih sırasına göre listelenmiştir) ile donatıldığına inanılmaktadır. Baskılı devre kartlarından parçaları lehimlemek için bir örgünün varlığı oldukça takdir edilmektedir - bu, temizleme / değiştirme için topuzun çıkarılmasını büyük ölçüde basitleştirecektir. Hareketli elektrik kontaklarını yağlamak için silikon gres olması çok iyi olur (püskürtebilirsiniz. Peki, plastik pencerelerdeki lastik contaları her ilkbahar ve sonbaharda silikonla yağlar mısınız?) Veya teknik Vazelin (ancak WD-40 tamamen uygun değildir! parfümlü kozmetik bir vazelin gidecek ...).
İPUCU # 1: Sökme işlemi sırasında bir fotoğraf çekin (en azından telefonunuzda). Yanlışlıkla bir konektörü çıkarmanız durumunda (Nekrasov bile Rus köylerindeki ev kadınlarının OGO-GO olduğunu yazdı!) - nereden geldiğini ve nereye geri döndürülmesi gerektiğini bileceksiniz.
İPUCU # 2: Buz küplerini dondurmak için tepsi gibi bir şey alın ve farklı demontaj aşamalarında çıkarılan vidaları, aşamaya göre soldan sağa sırayla o tepsinin hücrelerine yerleştirin - hangi vidanın vidalanacağını karıştırmamak için montaj sırasında nerede.
İPUCU # 3: Bir ev hanımı her zaman bir evi (veya hatta vahşi) sahibini çalışmak için çalıştırabilir ve onarılan bir çoklu pişiriciden lezzetli bir şeyler vaat edebilir. İltifat, şantaj ve hatta (özellikle ev hanımı OGO-GO ise!) Doğrudan tehditler de iyidir.
Güç kablosunu çıkarın, yoğuşma alıcısını çıkarın, hazneyi çıkarın, kapağı kapatın.
Masanın üzerine bir havlu serdik ve "uzaylı" mızı aşağıdan yukarıya doğru koyduk.
Tek bir görünür vidayı söküp çıkarıyoruz; vidanın yanından kaldırıp kafesin altını çıkarıyoruz - esnek, sadece "düzgün ama güçlü bir şekilde" çekiyoruz - olması gereken yerde kendini bükecek.
PCB ile "oluğu" tutan iki küçük vidayı sökün ve çıkarın.
Lastik burçları tutan iki büyük vidayı söküyoruz, burçlarla birlikte çıkarıyoruz.
Baskılı devre kartına sahip "oluk", kasanın kenarının altından ortaya ve yukarı doğru çıkarılabilir.
Kartta üç konektör var, sadece büyük beyaz olanın bağlantısını kesin. Ama daha kolay - üçü de. Bunlar ÇOK dayanıklı konektörlerdir (JST tipi) ve kurulum sırasında herhangi bir fabrika hatası yoksa, kabloları çekseniz bile onlara zarar vermek gerçekçi değildir. Ve tahtanın diğer kenarındaki üç güç kablosuna (mavi, kırmızı ve siyah) dokunmuyoruz çünkü bunlar hiçbir şeye müdahale etmiyorlar.
Vücudun alt kısmını bir buçuk santimetre yukarı çekiyoruz. Başparmaklarınızı metal tabana koymanız ve diğer parmaklarınızla kasanın kenarlarını yukarı çekmeniz uygundur.
Artık gümüş yüzü çıkarabilir ve şerit kabloyu büyük bir beyaz konektörle çekebilirsiniz.
Çoklu pişiriciyi bir kenara bırakıyoruz.
Havluya gümüş bir yüz koyun - yüzü aşağı bakacak şekilde.
7 vidayı söküp çıkarıyoruz, tuttukları paneli çıkarıp bir kenara koyuyoruz.
Fotoğraf çekiyoruz, kablonun kablolarını kasanın üzerindeki klipslerden çıkarıyoruz, büyük konektörü tahtadan yana kaydırıyoruz, kabloyu bir kenara koyuyoruz.
Aynı taraftaki küçük konektörü çıkarıyoruz.
Denetleyici kasasını tutan üç vidayı sökün ve çıkarın.
Plastik kasayı denetleyiciyle çıkarırız, kabloların kablosunu bir yere ve konektörü bir kez dışarı çıktıkları deliğe geçiririz. Denetleyicinin olduğu davayı bir kenara bırakıyoruz.
Tweeter'ın lastik bağlantılarını cımbızla aşağıdan yukarıya doğru yavaşça sıkın (bu yukarıdan çekmekten daha iyidir!). Squeaker tellere asılır.
Düğme kartını tutan iki vidayı sökün ve çıkarın.
Şaftı "OK" düğmesinden çekerek, topuzla tahtayı hafifçe çekin.
SEN YAPTIN!!! Topuzlu tahta sizin ellerinizde.
Yüz, büyük bir yıkama için hevesli aile üyelerine teslim edilebilir. Lehimleme yaparken sadece kurur. Aynı zamanda, mandalları dikkatlice açmanız, ön paneli gümüş kasadan ayırmanız (bu durumda, bonus olarak "Tamam" kolu da aynı şekilde, zahmetsizce serbest bırakılacaktır) ve "İptal Et" i kaldırmanız önerilir. " buton.
Eski düğmeyi çözüyorsun. PCB'deki delikler büyüktür; Akıyı boşa çıkarmazsanız, lehim kolayca örgü içinde toplanacak ve düğme tam anlamıyla tahtadan düşecektir. Herhangi bir şey varsa - örgüyü kullanma talimatları için ağda arama yapın ("lehim fitili nasıl kullanılır").
Yeni bir döner kodlayıcı yoksa, eskisini söküp temizliyoruz:
- Asetona batırılmış pamuklu çubukla, iç kısımlarını lekelememek için vücuttaki ve topuzun temas noktalarındaki akıyı yıkayın
- Alt kısmı tutan 4 bacağı yavaşça bükün;
- Alt kısmı ayırın;
- Esnek kontakları "aşağı" çıkarılan kasaya doğru hafifçe büküyoruz. Bir kürdan üzerine biraz pamuk yünü sıkıca sarıyoruz, asetonla nemlendiriyoruz ve temas yaylarını esnek temas noktalarında siliyoruz;
- Esnek kontakları merkeze doğru hafifçe bükeriz (HEP BİR KÜÇÜK, BİR KÜÇÜK!) Böylece kontak yayları, sabit kontakların henüz yıpranmamış yarıçapları boyunca yürümeye başlar;
- Sadece yeni bir gres varsa! Eski gres, çıkarılan muhafazadaki sabit temas plakasından; bir kürdan üzerindeki pamuk yünü değiştirin, asetonla nemlendirin ve sabit temas plakasını silin; Bir kürdan üzerine biraz taze pamuk yünü sarıyoruz ve sabit temas noktalarına çok ince bir gres tabakası uyguluyoruz.
- Düğmeyi olduğu gibi koymak.
Düğmeyi tahtaya lehimliyoruz.
Akı kalıntılarını gidermek için tahtayı asetonla yıkarız.
"Uzaylıyı" sökme işleminin tersi sırayla topluyoruz. Lastik burçları takarken dikkat edin - plastik üzerinde bir çıkıntı var; bu çıkıntı geçit izolatöründeki girintiye oturmalıdır.
Kusurun nedeni: Sabit kontakların kaplaması boyunca kesilen esnek kontaklar (eğer ayırırlarsa, bakırın burada burada parladığını gördüler). Bu iyi olur, bakır da akımı iletir, ancak kesilmiş kenarlar döner kodlayıcı döndürüldüğünde "sekmeye" neden olur. Sıçrama, çok sayıda kısa süreli temas kapanması / açılmasıdır. Bu normaldir, sekme her zaman mekanik temas gruplarında mevcuttur. Ancak, açarken / kapatırken yalnızca temasın kenarında. Denetleyici programı, bu sıçramayı bastırmak (yok saymak) için yazılmıştır. Ve aşınma ile temasın herhangi bir hareketi ile sürekli sekme meydana gelir. Ve kontrolör, sıçramayı görmezden gelir, temasın kenarını görmezden gelir - yani, yararlı sinyali algılamaz. Bölme işleminde, ben (ve umarım siz) kontakları yıpranmamış bir alana aktardım. Ama er ya da geç o da yıpranacaktır. Bu yüzden topuzun bir ara değiştirilmesi gerekecek. MEKANİK AŞINMA. Fabrikada takılan düğmenin basitçe yıkama-temizleme-yağlama işlemi asla işe yaramayacaktır.
Çok pişiricimde genellikle elektronik birimlerde zamanla ortaya çıkan herhangi bir kusur (izlerin oksidasyonu, şişmiş elektrolitik kapasitörler, vb.) Bulunamadı. 4 buçuk yıldır neredeyse her akşam sabahın gecikmeli başlamasına rağmen.